Sony planlægger i løbet af 2004 at tage kampen op med iTunes, Napster, Musicmatch og de øvrige nye online musiktjenester, som sælger musik over internettet.
Fælles for de nye online musiktjenester er, at de sælger musiknumre enkeltvis til brugerne. Brugerne er således frie til at vælge enkelte numre fra et album ud, frem for at skulle købe et helt album. Endvidere er tjenesterne uden abonnement, hvilket ser ud til at tiltale musikbrugerne.
iTunes har siden maj 2003 solgt 30 millioner musiknumre, og er den mest populære af de nye musiktjenester. Fælles for dem er også, at de indtil videre kun er målrettet amerikanske brugere. Det samme gælder Sonys nye tjeneste.
Sonys musikkatalog kommer til at rumme en halv million numre. Brugerne skal betale en dollar for hver enkelt musikfil.
Det specielle ved Sonys musiktjeneste er, at den vil benytte sig af selskabets proprietære ATRAC3-filformat. Derfor kan musikken i første instans kun afspilles på Sonys egne musikafspillere.