Internetbørsen Dansk AMP kunne i 2004 notere sig en stigning i omsætningen fra 45 mio kroner i 2003 til 219 mio kroner i 2004. I fjerde kvartal 2004 var omsætningen 81 mio kroner mod 18 mio kroner i samme kvartal året før.
Dansk AMP har med held forsøgt at gøre sig attraktiv over for mindre selskaber som et alternativ til Københavns Fondsbørs. Strategien har været at gøre det nemt og billigt for virksomhederne at blive børsnoterede.
»Vores primære målgruppe er mindre og mellemstore virksomheder, der typisk ikke har bestemte folk ansat til at tage sig af en eventuel børsnotering - derfor forsøger vi at gøre noteringsprocessen overkommelig,« udtaler administrerende direktør Thomas Andersen til ComON.
Men nu er også større selskaber begyndt at vise interesse for internetbørsen. Det skyldes primært, at kun de virkelig store selskaber har været interessante og relevante for Københavns Fondsbørs på de seneste års trængte marked.
Fuld gennemsigtighed for private investorer
Man mærker også en stigende interesse blandt private for at investere i mindre selskaber. Dansk AMP giver de mange private investorer mulighed for at at få styret deres investeringslyst. På hjemmesiden danskamp.dk kan investorerne se samtlige bud og de seneste handler i hver enkelt aktie.
»Vi er mægtig tilfredse med året der gik. De mange private investorer har gjort, at aktierne er spredt på flere hænder, og at selskaberne dermed opnår større likviditet,« siger Thomas Andersen til ComON.
Som ComON kunne fortælle allerede i oktober sidste år, forventer Dansk AMP, at to danske it-selskaber bliver noteret på børsen i løbet af dette forår.