I alt 200.000 ser DR's Update om måneden, og tallet er let stigende.
Der er dog kun 150.000 om måneden, der lægger vejen forbi DR's hjemmeside og klikker på en af Update-videoerne. Resten ser DR Update gennem Canal Digitals tv-pakker, skriver Dagbladet Børsen.
DR oplyser, at de fleste brugere er under 40 år. Det er en gruppe, som traditionelt er svær at få til at læse nyheder.
Tallene imponerer dog ikke et af Danmarks største mediebureauer, OMD.
»Hvis man sammenligner med DR's andre platforme, er det ikke imponerende, men 200.000 er fint for web-tv. Helt nøgternt set kunne de penge godt være brugt bedre andre steder,« siger trading director Claes Braagaard fra OMD.
Men DR's håb er, at internettet på sigt vil være værd at investere i.
»Som på dagbladene vil der stille og roligt blive flyttet rundt på nyhedsressourcerne fra tv til nettet, fordi balancen forrykker sig mellem de to platforme. Det gør vi løbende, og DR Update er et godt udtryk for det,« siger DR's mediedirektør, Lars Grarup.