Der er ingen tvivl om, at de politiske partier forventer, at det næste valg i høj grad skal vindes hjem ved fange vælgernes interesse via nettet. Andre partier har givet deres bud - og i weekenden fulgte Det Radikale Venstre trop.
På Radikale.net lancerer Det Radikale Venstre en social platform.
Hjemmesiden har hentet inspiration fra alle redskaberne i web 2.0-værktøjskassen. Derfor fremstår Radikale.net som en blogplatform tilsat en blanding af Linkedin og Digg, hvor partiet håber, at både medlemmer og andre kan mødes.
»Radikale Venstre er et åbent parti med plads til debat og udvikling. Det er den udvikling og den debat, vi nu tager på nettet i et åbent forum med alle, der har interesse i os og vores politik,« siger gruppeformand Margrethe Vestager om initiativet.
Det er også tanken, at den brugerdrevne platform skal fungere som generator af idéer.
Partiet fremhæver selv den amerikanske politiker Howard Dean som forbilledet for satsningen. Han blev især kendt for en ihærdig internetkampagne, der mobiliserede mange frivillige til både online og offline politiske initiativer.
Men måske skal vi minde Det Radikale Venstre om, hvordan det gik med Howard Deans planer om at blive demokraternes præsidentkandidat i 2004?