Da en kunde klagede til Laptops.dk over et defekt DVD-drev i en IBM-computer, som han havde købt hos webforhandleren, nægtede Laptops.dk at reparere fejlen. Det har nu fået Forbrugerklagenævnet til i dag at sætte forhandlerne på listen over firmaer, med en dårlig holdning til købeloven.
Klagen kom et år efter, at kunden havde købt computeren. I første omgang valgte kunden at købe et nyt DVD-drev hos forhandleren og efterfølgende kræve 1.425 kroner for købet af et nyt DVD-drev. Laptop.dks indehaver, Søren Jansen afviser over for Forbrugerklagenævnet, at kunden skal have erstatning. Det er fordi kunden ikke har bevist, at DVD-drevet var født med en fejl. Derfor har Laptops.dk nægtet at erstatte kunden det defekte drev.
Da Forbrugerklagenævnets sagkyndige har vurderet, at DVD-drevet havde en fejl i læsehovedet, har nævnet afgjort at fejlen var så alvorlig, at kunden skal have sine penge tilbage. Indtil det sker, vil Laptops.dk være at finde på firmatjek.dk
En meget kortfattet Søren Jansen siger til ComONs søstermagasin CRN, at »det er en fejl, og det vil blive fjernet.«
Opdateret: Laptops.dk har i dag indbetalt beløbet til klageren og er derfor fjernet fra Firmatjek.dk.