Microsoft går ifølge det amerikanske CRN nu i kødet på Google og ansætter mellem 300 og 500 sælgere, som sammen med it-forhandlere skal sætte turbo på salget af cloud-baserede løsninger.
»Vi forøger vores salgsstyrke for gå efter skyen, og ændrer vores budskab til kunderne. Cloud er nu måden, vi fører vores samtaler med kunderne,« siger strategichefen for Microsofts partnersalg til den offentlige sektor, Vince Menzione.
Hans udtalelser faldt i en tale på en konference for løsningsleverandører i Florida. Menzione varslede samtidig at »cloud« vil blive det helt store emne på den kommende Worldwide Partner Conference (WPC) i Washington DC i næste måned, hvor dansk CRN også deltager.
Menzione sagde, at Microsoft ved samme lejlighed vil præsentere nye partner- og prismodeller for cloud-løsninger.
»Cloud vil ændre vores forretningsmodeller og produktportefølje,« sagde Vince Menzione.
Amerikansk CRN citerer samtidig Microsoft-kilder, som sammenligner den nye salgsoffensiv med 90ernes kamp om internet-markedet, hvor Microsoft fejede Netscape af banen.