Mere end hver tredje dansker kunne finde på at skifte telefon-abonnementet hos Sonofon ud og skifte til en konkurrent. Det viser en afstemning, som it-avisen ComON har foretaget blandt næsten 1300 læsere.
Baggrunden for den drastiske udmelding er, at Sonofon for nylig har fyret delfinen, som har været teleselskabets mangeårige kæledyr og logo. Delfinen var et af de allermest genkendte og afholdte brands i Danmark.
»Det lyder voldsomt. Hvis det skulle ske, så vil det være første gang i verdenshistorien, at det sker. Lige nu har vi historisk høj kundetilfredshed. Der er intet, der viser, at jeres undersøgelse skulle holde stik,« siger divisionsdirektør Peter Berg til ComON.
38 procent siger i ComONs afstemning, at de kunne finde på at skifte til en konkurrent alene fordi, Sonofon har skrottet delfinen. 62 procent har stemt nej.
Der er ifølge Sonofons divisionsdirektør ingen tegn på, at Sonofon har mistet nogen kunder på grund af delfin-fyringen.
»Vi har fået utrolig få negative reaktioner på logo-skiftet. Jeg havde forventet meget flere, men de kan tælles på en hånd. Når man lige får sovet på delfinens afgang, så vil man se, at man stadig får et godt produkt og, hvorfor så forlade os,« siger divisionsdirektør Peter Berg til ComON.
Torsdag den 9. februar aflivede Sonofon deres mangeårige kæledyr og logo - delfinen. Det skete på grund af det nye samarbejde med Cybercity og Telenor. Derfor var der brug for et nyt samlende logo, lød meldingen fra Sonofon.