3 bruger fiktive kunder til reklame

Mobilselskabet 3 bruger fiktive personer i reklamer for hvor nemt ens arbejdsdag bliver med en 3G-telefon.

På mobilselskabet 3's hjemmeside for virksomhedskunder kan man læse 14 historier, hvor personer fortæller om hvor meget godt en 3G-telefon har gjort for deres travle hverdag, samtidig med at de taler ærligt ud om hvorfor de i starten var skeptiske over for 3G-telefoni men nu er blevet omvendt.

Problemet er blot at hverken den 45-årige regnskabansvarlige Gitte, den 34-årige kørende sælger Torben, den 31-årige indkøber Louise eller de 11 andre case-personer er virkelige mennesker med 3G-telefoner i lommen.

»Det er korrekt, at der er tale om arketyper,« forklarer kommunikationschef hos 3, Mika Bildsøe Lassen.

Hun peger dog på at der allernederst på en oversigtsside med alle 14 personer med meget lille skrift står at beskrivelserne er baseret på fiktive personer.

»Vi er ved at lave sitet om og tager det ned inden for det næste tre uger. Det kan godt være at vi i den forbindelse skal sætte teksten med at det er fiktive personer højere op,« erkender Mika Bildsøe Lassen.

Hun understreger dog at selskabet bruger rigtige personer i deres trykte reklamer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere