Sonofon aflivede torsdag deres femten år gamle logo - delfinen. ComON ringende til divisionsdirektør Peter Berg i Sonofon.
Hvorfor afliver I jeres delfin?
»Det er der mange, der spørger om. Der er to årsager. For det første er det et led i vores ejer Telenors globale strategi og vision. Med det nye brand følger der også et nyt værdisæt med. Det handler meget om kundeservice. Delfinen stod for nogle andre værdier. For det andet så får Cybercity og Sonofon fælles ledelse og er fælles ejet af Telenor. Derfor er det et godt tidspunkt at samle os i ét logo. Konstellationen mellem mobil og bredbånd bliver stærk i fremtiden.«
Undersøgelser har vist, at jeres delfin er et af de mest genkendte brands i Danmark. Slår I ikke en klokkeklar succes ihjel?
»Jo, vi siger farvel til en stor succes. Vi har ét af de mest synlige og anerkendte brands i Danmark. Men når vi ser vores forretningsområder smelte sammen med Cybercity, så synes jeg, at det strategisk er en rigtig beslutning.«
I valgte for mange år siden delfinen, fordi den er et symbol på intelligens og frihed. Den beskrivelse passer på en typisk Sonofonkunde, har I tit sagt. Er jeres kunder ikke intelligente og frie mere?
»Haha. Jo, det synes jeg. Jeg ved, at det bliver svært for vores medarbejdere og kunder at sige farvel til delfinen. Men jeg er sikker på, at det er den rigtige beslutning.«