Ifølge FDIM er omsætningen af internetmediernes annoncer på visse områder vokset med 50 procent sammenlignet med samme periode sidste år. I årets første tre måneder blev der således solgt for 163 millioner kroner bannerannoncer.
»Internetmedierne har sat sig i førersædet. Lige nu er der flere danske netmedier, som er på til at hente store gevinster på børsen, Danmark ligger i top når det gælder annonceomsætning pr. internetbruger kun overgået af England og USA og vi har netop lanceret vores nye målesystem, som vi forventer, vil give omsætningen er yderligere skub fremad,« siger Christian Peytz, der er formand for FDIM.
Omsætningen for søgeordsannoncering indgår ikke i den kvartalsvise opgørelse da den største spiller på det marked, Google ikke er medlem af FDIM og derfor ikke indrapporterer omsætning. Til gengæld giver FDIM på årsplan et tal for søgeords-omsætningen på baggrund af meldinger fra meldinger fra markedet. Omsætningen for søgeord i 2006 anslog foreningen til at være 365 millioner kroner.