Konkurs skaber hjemmepc-kaos

Forhandlere og producenter arbejder hårdt på at få løst support-problemerne efter krakket i Compare Support, som ti af de største leverandører af hjemmepc-ordninger har brugt.

Konkursen hos Compare Support giver hovedpine hos både producenter og forhandlere. En stor del af de store danske hjemmepc-aftaler er nemlig hængt op på support fra Compare Support, erfarer ComONs søsterblad CRN.

»Det ville ikke være sandt, hvis jeg sagde, at vores kunder ikke bliver berørt af det her. Men vi arbejder i øjeblikket på højtryk for at løse problemerne,« siger Christoffer Witt Qvist, salgsdirektør hos i2i, der har solgt mange hjemmepc-sager med Compare Support på support-delen.

Compare Support havde specialiseret sig i support på hjemmepc-sager, og blandt kunderne har været stort set alle de store spillere som TDC, Topnordic og Nicator.

Også hos TDC erkender man, at konkursen giver problemer. Thomas H. Kristensen, produktchef i TDC Erhverv, ligger angiveligt vandret for at løse problemer, men har i en mail sendt følgende kommentar:

»Vi har allerede fundet nye servicecentre og er i fuld gang med at implementere dem i systemerne. Alle eksisterende reparationer vil derfor blive gennemført, og alle vil få deres udstyr tilbage. Vi stoppede med at bruge Compare Support til nye kunder allerede før de gik konkurs, og det er derfor kun en del af vores eksisterende kundebase, der skal overflyttes.«

Hos producenterne Fujitsu Siemens og HP bekræfter man, at mange hjemmepc-sager er solgt med Compare som Support-partner.

»Vi knokler med disse ting lige nu. Jeg forventer helt sikkert, at have praktisk løsning i næste uge. Primært skal de berørte kunder have et telefonnummer, de kan ringe til. Det er det, vi skal have op at stå,« siger Anders Herløv, der kanalchef hos HP.

Samme melding lyder fra Fujitsu Siemens Computers servicedirektør, Palle Jensen, der allerede har fået sendt over 120 computere fra Compare Support videre til andre servicefirmaer.

De fleste involverede partnere har kendt til problemerne hos Compare siden sidste fredag, hvor selskabet fortalte, at der ville blive indgivet en egenbegæring om konkurs.

Selve konkursdekretet blev afsagt over Compare Support i går lige omkring middag. Samtidig er alle medarbejdere blevet sendt hjem.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere