Dell har indgået en aftale med Lexmark om at sælge printere med "Dell" logoet. Indtil nu har Dell solgt printere fra andre fabrikanter som HP, Canon og Lexmark, men firmaet har længe antydet, at det på et tidspunkt vil lancere sit eget printermærke.
Aftalen betyder i første omgang at Lexmark bliver Dells foretrukne leverandør af printere i julesæsonen. I begyndelsen af 2003 kommer de første Lexmark-printere med "Dell" logo på markedet.
Dell vil også sælge blækpatroner og andet tilbehør under firmaets eget varemærke. Alle de nye produkter bliver solgt direkte til forbrugerne.
Dells planer om at sælge printere fik allerede i juli måned HP til at opsige sin partneraftale med Dell på printer-området. Partneraftalen havde en værdi på omkring 300 mio. dollar om året, vurderer en analytiker.
I første kvartal 2002 havde HP en dominerende andel på 48 pct. af printermarkedet, mens Lexmark havde 19,8 pct. og Epson 18 pct.