Den sidste pressemeddelse

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 18. maj 2007.


Til: Den danske presse.
Fra: Dansk erhvervsliv.

Kære presse

Dette er den sidste pressemeddelelse fra dansk erhvervsliv. Vi takker for samarbejdet, men nu har vi ikke længere brug for at udsende pressemeddelelser.
En pressemeddelelse er jo ikke en meddelelse til pressen (denne er en undtagelse), men en meddelelse til offentligheden, som vi ønsker viderebragt af pressen.
Desværre bringer I ikke altid vores meddelelser, og når I gør, omskriver I dem, selvom I ikke altid forstår dem. Det skaber misforståelser og frustration, for vi har ikke megen kontrol over vores kommunikation med omverdenen på de vilkår.

Vi bruger mange kræfter på at udforme vores budskaber efter jeres regler og ikke, som vi synes, de skal være.
Når vi skal være helt ærlige, har vi udsendt pressemeddelelser af nød, ikke af lyst. Vi havde brug for jeres troværdighed og kontakt til målgrupperne.

Men verden har ændret sig, og i dag har vi vores egne medier, som når bedre ud til vores målgrupper, end jeres, og som har en troværdighed, der kan måle sig med jeres.
Vi er blevet gode til at etablere medier med web, e-mail, blogs, RSS, podcasting, webvideo og mobile tjenester. Så gode, at vores målgrupper læser, hører og ser os med interesse.

Vi er nu klar over, at man ikke behøver at være et mediehus fra gamle dage med stolte, journalistiske traditioner og Cavling-priser på kaminhylden for at opbygge interessante, troværdige og dagsordensættende medier. Og vi noterer med tilfredshed, at I følger med i vores medier og bruger vores historier som grundlag for jeres.

Det er meget bedre for alle parter. Vi får budskaberne ud til vores målgrupper i den form og på det tidspunkt, vi ønsker. I slipper for at krumme tæer over PR-bureauernes desperate forsøg på at finde journalistiske vinkler på ikke-historier. I kan abonnere på vore RSS-feeds, hvor vi fortæller vores historier, som vi vil fortælle dem, og ikke som vores PR-bureauer tror, I ønsker dem. Vores kunder kan følge bedre med og har direkte kontakt med os og hinanden via vores blogs, debatfora og wikier.

Det er en ny medieverden med direkte kommunikation, mere dialog og større åbenhed.
Dette betyder ikke, at vi stopper markedsføringen. Vi har stadig brug for annoncer i bladene og reklamer i tv. Men det betyder, at vi ikke længere vil forsøge at påvirke jeres redaktionelle dispositioner med de lidt ynkelige pressemeddelelser. Det har vi ganske enkelt ikke behov for nu, hvor vi har fået vores egne medier.

Tak for samarbejdet.

Med venlig hilsen
Dansk erhvervsliv

Claus Sølvsteen er partner i rådgivningsfirmaet
Peytz & Co.

OriginalModTime: 21-05-2007 14:31:47




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere