Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 17. marts 2006.
Danske Axcess har ifølge Cisco Nordeuropas højeste kundetilfredshed, mens NetDesign er Ciscos bedste guldpartner i Nordeuropa.
To af Ciscos danske guldpartnere har fået en ekstra fjer i hatten fra Cisco i forbindelse med netværksgigantens partnerkonference i San Diego i denne uge.
NetDesign er kåret af Cisco som bedste guldpartner i Nordeuropa, mens Axcess har fået en pris for bedste kundetilfredshed i samme område.
Prisuddelingen er en del af Ciscos system til at belønne de partnere, der gør en ekstra indsats for at uddanne medarbejdere og på andre måder investerer i at skille sig ud fra mængden.
- Vi føler, at vi får noget den anden vej, når nu vi har investeret så meget i uddannelse. Vi har brugt mange ressourcer på at kunne handle med Cisco, og det giver en konkurrencefordel, siger salgsdirektør Morten Kolind fra NetDesign.
Gør en forskel
Ifølge både NetDesign og Axcess kan priserne først og fremmest bruges til at skille sig ud fra de øvrige Cisco-partnere. Mens Cisco har flere hundrede skiftende partnere i Danmark, er der blot en håndfuld guldpartnere, og det er blandt dem, at priserne kan give en fordel over for kunderne ifølge de to firmaer.
Axcess har således vundet prisen for bedste kundetilfredshed blandt de danske guldpartnere tre år i træk.
- Vi bruger det meget til at få nye kunder. Vi er ikke den største Cisco-partner i Danmark, og man kan altid sige noget godt om sig selv, men det er rart, når der er en anden, der siger det samme, siger administrerende direktør Stig Abildsø fra Axcess.
Nyt partnerprogram
Cisco har samlet 2.200 partnere til partnerseminaret i San Diego, hvor netværksgiganten har valgt at præsentere nye rammer for partnerprogrammerne, der skal belønne partnerne for konkurrence på kompetencer frem for på pris.
Cisco har cirka 30.000 forhandlere verden over, hvoraf 2.800 er certificerede. Cisco henter cirka 85 procent af sin omsætning fra salg gennem kanalen.
Bland justeringerne i partnerprogrammet er indførelsen af en ny "master-status" for partnere, der har særlige kompetencer inden for i første omgang sikkerhed og IP-kommunikation.
- Vi forsøger at skrue programmet sammen efter kompetencer og ikke efter volumen, siger salgsansvarlig Claus Holm fra Cisco Danmark.
Cisco har samtidig ændret proceduren for aflønning for salg af services, så der er mere klare skillevægge mellem salg direkte fra Cisco og salg gennem partnere. Det skal minimere risikoen for, at Cisco konkurrerer med sine egne partnere.
Billedtekst:
- Vi forsøger at skrue programmet sammen efter kompetencer og ikke efter volumen, siger Claus Holm, Cisco Danmark.
Billedtekst:
- Vi bruger det meget til at få nye kunder. Vi er ikke den største Cisco-partner i Danmark, og man kan altid sige noget godt om sig selv, men det er rart, når der er en anden, der siger det samme, siger administrerende direktør
Stig Abildsø, Axcess.
Foto: Torben Klint
OriginalModTime: 16-03-2006 13:55:50