Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 22. april 2002.
Billedtekst: Pas, pung og antivirus-software. McAfee vil bundle antivirus-produkter med blandt andet salg af rejser og mobiltelefoner.
Bundling-firma i USA laver aftale med McAfee.com om distribution af antivirus-software sammen med blandt andet musik-cd'er.
- Jeg vil gerne se på et franskbrød med tilhørende antivirusprogram og videofilm.
Måske en usandsynlig forespørgsel for de fleste danske forhandlere, men for amerikanske Polarity Inc. er bundling den eneste måde at nå de utraditionelle, men vigtige salgskanaler.
Virksomheden tilbyder leverandører at finde de rette produkter at bundle med og at strikke specialiserede distributionsprogrammer sammen til såvel salg som markedsføring.
- I takt med at flere og flere bruger internettet, går det op for folk, at de har brug for sikkerhed. Samarbejdet med McAfee.com om bundling af deres produkter sikrer, at også teknisk svage computerbrugere får adgang til produkter, de ellers ikke ville overveje at købe til deres pc'er, siger Steve Patti, der er Vice-President hos Polarity.
Køb antivirus med rejsen
Polarity har en eftertragtet kundebase, og mængden af leverandører, der benytter firmaets bundlingtilbud, gør dem attraktive for McAfee.com, der gerne vil ud til flere brugere, men mangler de alternative salgskanaler.
- Vi udbygger konstant vores salgskanaler for at få fat i de mindre traditionelle computerbrugere, og i den process leder vi efter virksomheder, der har beviselig succes med at markedsføre forbrugersoftware. Polaritys unikke kontakt til de alternative salgskanaler gør os i stand til at ramme de millioner af potentielle forbrugere, der ikke i forvejen kender os, lyder det fra Atri Chatterjee, der er Marketing Vice President hos McAfee.com.
Konkret tæller Polaritys kunder et hav af software-producenter, plade- og filmselskaber, forlag og detailkæder, og virksomheden har dermed mulighed for at tilbyde bundling af meget alternative produkter og services til en bred vifte af salgssteder.
Ifølge McAfee.com går aftalen med Polarity ud på også at målrette distributionen mod ikke-tekniske forretninger, såsom fødevarekæder, rejsebureauer og mobiltelefonforhandlere. De første tiltag forventes påbegyndt her i andet kvartal i år, og indtil videre gælder samarbejdet kun på den anden side af Atlanten.