Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 8. februar 2002.
Mærsk Data har etableret en selvstændig rådgivningsvirksomhed, Mærsk M:PROVE, der skal levere såkaldt management-IT-rådgivning til top-ledere på strategisk niveau.
Mærsk Datas nye rådgivningscenter har til huse i Mærsk Data Gruppens hovedsæde i København. Blandt kerneområderne er CRM og e-business, logistik og Supply Chain Management, strategisk IT og outsourcing, IT-arkitektur og projektledelse.
- For erhvervslederen er det vigtigste spørgsmål, hvordan man opnår de bedst mulige forretningsprocesser. Derefter ser man på, hvorvidt nogle af disse processer skal varetages af IT-systemer. Mange af vore kunder har efterspurgt rådgivning og assistance på forretningsstrategisk niveau.
- Med etableringen af Mærsk M:PROVE bliver vi i stand til bedre at matche denne del af kundernes behov. Initiativet ligger derfor i god forlængelse af Mærsk Data Gruppens strategi: at være totalleverandør af hele værdikæden, fra strategi til IT-implementering, siger administrerende direktør Steen H. Knudsen, Mærsk Data.
Lars Leth direktør
Lars Leth er ansat som administrerende direktør for Mærsk M:PROVE. Han kommer fra en stilling som Director hos Gartner Group og har tidligere været ansat hos Mærsk Data, hvor han har arbejdet med en række projekter for Mærsk Datas kunder.
- Vi er endnu i en opbygningsfase og rekrutterer en del konsulenter udefra. Om erfaringen er hentet gennem ledelse eller international management consulting er ikke så vigtigt. Det væsentligste for os er, at vi i opbygningen fastholder de værdier og den integritet samt evne til at skabe resultater, der kendetegner Mærsk, siger Lars Leth.
Mærsk M:PROVE er et fuldt ejet datterselskab af Mærsk Data og indgår i Mærsk Data Gruppen, som nu omfatter mere end 30 selskaber og beskæftiger mere end 2.500 medarbejdere.