Avatar billede Rahnster Nybegynder
22. maj 2014 - 22:45 Der er 2 kommentarer

Kæmpe afstand (1/2 side) efter tvungen linjeafstand (enter).

Jeg har også problemer med tvungen linjeafstand i word. Jeg tror det er word 2010.

Jeg er stødt på det problem, at når jeg trykker på enter, så laver den et linjeskift der er på ca. en halv side. Altså ikke noget med "dobbelt linje afstand eller lignende". Når jeg så trykker gentagende gange på enter bliver afstanden gradvist mindre.

Benytter jeg mig af shift-enter, så får jeg det tvungne linjeafstand som jeg vil have.

Jeg har forsøgt at ændre indstillingerne i "afsnit" til o pkt. i både "før" og "efter", men lige lidt hjælper det.

Det har ikke før været et problem, men det er det så nu.

(Det skal bemærkes, at jeg ser dokumentet som "udskriftslayout". Skifter jeg til "kladde" så er der ingen problemer med at et tryk på enter = et linjeskift)

På forhånd tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. maj 2014 - 01:35 #1
Det lyder til, at en indstilling i dialogboksen Sideopsætning er blevet ændret til noget forkert.

Vælg fanen Sidelayout. Klik på den lille pil nederst til højre i gruppen Sideopsætning for at åbne dialogboksen Sideopsætning. Vælg fanen Layout. Ved "Lodret justering", vælg "Øverst" (på din beskrivelse lyder det til, at indstillingen er blevet sat til "Jævnt fordelt"). Klik OK.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. maj 2014 - 18:59 #2
Fik du løst problemet?