Avatar billede aarhus35 Nybegynder
22. maj 2014 - 11:54 Der er 3 kommentarer

Datoformat i Excel

Hej,
Jeg en udfodring, hvor jeg skal beregne antallet af dage i Excel.

Jeg bruger sum.hviser som formel til beregningen af antallet af dage, men jeg kan ikke få formateret datoformatet fra dd.mm.aa til dd-mm-aa.

Jeg har forsøgt formatere cellerne, men det ændre intet. Det er Excel 2007 jeg benytter.

Hjææælp ? :-)

PÅ forhånd tak.

Mvh.
JOnas
22. maj 2014 - 12:31 #1
Jeg synes det er svært at finde nogen sammenhæng i dit spørgsmål???

Hvad har beregning af antallet af dage med formatering af cellerne at gøre?

Kan du komme med nogle eksempler -eller endnu bedre uploade et eksempel, på f.eks. gupl.dk

Hvis du indtaster/importerer "datoer" i formatet "dd.mm.aa" vil Excel ikke opfatte det som datoer. Brug evt. Søg & erstat til at udskifte punktummer med bindestreg.
Avatar billede aarhus35 Nybegynder
22. maj 2014 - 12:38 #2
Søg og erstat var løsningen, takker :-)

Og du kunne hjælpe, selvom sammenhængen var svært at forstå !
22. maj 2014 - 13:17 #3
OK, så får du et svar, så du kan lukke spørgsmålet!