Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 07:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Excel og Word filer forsvundet/slettet

Efter en back-up / sync er mine Excel og Word filer forsvundet/slettet, med andre ord alle mine "dokumenter" - kan nogen HJÆLPE !!!!
Avatar billede i-am-me Nybegynder
30. april 2014 - 09:03 #1
Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 09:36 #2
Recuva har jeg prøvet, men uden held :-( så nu forsøger jeg din anbefaling.
Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 09:42 #3
UPS - det er jeg slet ikke skrap nok til at bruge, og ikke så skrap i det engelske. Kender du ikke til et nemmere/dansk prg?
30. april 2014 - 10:39 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er du 10000% sikker på at du er logget på med din normalt profil ?

---

Er det ALT i [Dokumenter] der (tilsyneladende) er væk ?
Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 10:49 #5
#4 Windows 7. Hvad mener du med normalt profil?. Ja, alt hvad jeg skulle tage backup af (dokumenter)  :-(
30. april 2014 - 12:23 #6
... hvilken form for BackUp / Tool har du brugt ?
Og ER den BackUp gennemført på den externe (?) HF ?
30. april 2014 - 12:24 #7
... normal Profil ... altså eksempelvis om dit [Skrivebord] [WallPaper]...er det du normalt har opsat ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2014 - 16:31 #8
Du kan evt. også prøve dette program:
http://www.r-undelete.com/Download.shtml
Det er nemt at anvende, og du får lov til at bruge det i demo-mode i forsøget på, at se om programmet kan genskabe dine filer.
Du kan frit genskabe alle filer, der fylder mindre end 64 kb- Men hvor mange excel og wordfiler fylder så lidt?
Hvis du så vil have dine filer tilbage, så må du betale.
Programmet koster 55 USD, omregnet ca. 300.00 kr.
Stadig en rimelig pris for at få genskabt sine vigtige filer.
Programmet er simpelt at gå til. Indstilling af genskabelsesprocessen er meget intuitiv, så selv om det er på engels, så skal du ikke være nervøs.
PS. Hvis du har gennemført en backup af dine dokumenter, så burde du jo også være i stand til at genneføre en restore af dine dokumenter.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 19:00 #9
Jeg har taget op vha "synctoy" og sat en tom nøgle i og sagt sync, altså tømmes også PC'ens dokumenter, det er det der er sket!
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2014 - 19:41 #10
Overskriver hver ny backup alle tidligere backups?
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
30. april 2014 - 20:01 #11
ja normalt, men jeg ville tage en fuld backup og det  er altså gået galt, så det hele er væk.
30. april 2014 - 21:13 #12
...sagt sync, altså tømmes også PC'ens dokumenter... Øhhh... en BackUp skulle da ikke TØMME dokumenterne ???
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2014 - 21:26 #13
En tom nøgle kan gøre underværker. IT har alle dage haft svært ved at oversætte en ikke umiddelbart forståelig kommando.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2014 - 21:29 #14
hkprofil. Jeg synes, at du skal forsøge dig med et af de anbefalede programmer.
Når vi får en tilbagemelding angående de opnåede resultater, så tager vi den derfra.
Lad os høre!
/ptj_11
Avatar billede kurtba Ekspert
01. maj 2014 - 00:26 #15
hkprofil: Du burde have nævnt, at du allerede har oprettet en tråd om dette problem her
http://www.eksperten.dk/spm/994011
Der fik du desværre dårlig rådgivning, således at du installerede Recuva på den partition, hvor du leder efter dine forsvundne filer. Denne tråd starter så desværre stort set på samme måde, du rådes til at installere diverse programmer uden at advare dig om, at du ikke må installere noget som helst på en harddisk, hvor du har forsvundne dokumenter. Samtidig advarede jeg dig imod overhovedet at bruge den pgl. computer, idet hver genstart overskriver diverse ledige områder, og herunder er der stor risiko for, at dine forsvundne filer overskrives - og så bliver det nærmest umuligt at genskabe dem.
Af ovenstående fremgår det desværre ikke, at du vil/har lyttet til mine advarsler, således at du bliver ved med at forringe dine chancer for overhovedet at redde noget.
Avatar billede hkprofil Forsker
01. maj 2014 - 06:06 #16
kurtba! jeg er jo desperat for at gendanne mine dokumenter, hvorfor jeg prøver det jeg bliver anbefalet.... jeg er jo ikke selv eksperten :-( Nu ved jeg ærlig talt slet ikke hvad jeg skal gøre????
01. maj 2014 - 09:30 #17
Enig med #15 - hver gang du bruge noget som helst på DEN PC overskrives det frigivne område hvor dine dokumenter ligger (lå) ... Så det er nok allerede for sent nu !!!
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2014 - 11:23 #18
#15. Ja, det glemte jeg at gøre opmærksom på.
Det værktøj, som jeg henviser til i #8 installeres på en usb nøgle, og afvikles derfra.
En ret vigtig pointe.
/ptj_11
01. maj 2014 - 11:52 #19
... men bare det at PC'en er tændt, så overskrives "slettede" filer løbende under brug !!!

Så det er nok allerede for sent nu !!!
Avatar billede hkprofil Forsker
01. maj 2014 - 14:36 #20
Er der nogen der kan anbefale en professionel IT-mand, jeg kan kontakte, som kan hente mine filer frem på min bærbare? Gerne ikke for langt fra 2765 Smørum. mvh
01. maj 2014 - 16:36 #21
... bruger du stadig (?) omtalte Pc's Harddisk ?
Avatar billede hkprofil Forsker
01. maj 2014 - 18:24 #22
Bruger og bruger .... jeg læser mail og skriver til Eksperten!
01. maj 2014 - 23:15 #23
... alt hvad du foretager dig på PC'en opretter/skriver/sletter/oprydder Microsoft diverse 'midlertidige' filer ... uanset på det har med Internet eller andet ... disse vil så 'overskrive' de ledige plads hvor dine "slettede" filer ligger (lå) !!!
Derfor er det nok for sent nu !!!
Avatar billede kurtba Ekspert
02. maj 2014 - 00:13 #24
http://computer112.dk/pc-hjaelp/datagendannelse-data-recovery/?gclid=COfpl97ei74CFYoNcwodWrIAgw#.U2LGdbCKAby
Jeg kender ikke firmaet, men det er da værd at prøve.
Men jeg tror desværre, at det er for sent nu, da du bliver ved med at bruge computeren.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. maj 2014 - 08:42 #25
Da jeg desværre ikke kunne bruge det i foreslog, opsøgte jeg en "prof" som skulle ha' kr. 5000,- for at gendanne 1 fil. Det valgte jeg at sige nej-tak til. Dernæst fandt jeg en anden på nettet som tog kr. 300,- og gjorde, for mig, det samme som jeg havde gjort én gang med Recuva. Desværre fandt heller ikke han filen, så nu må jeg acceptere at den bare er VÆK :-(
Ellers mange tak for jeres respons.
mvh
hkprofil