Avatar billede janniegc Nybegynder
03. januar 2014 - 22:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Importere mails fra ekstern hardisk

Hej

Jeg har en bærbar der gik strøm kaput før jul. Harddisken fejler ikke noget, og fik den sat i en lille skal med USB stik, så jeg kunne få reddet mine filer m.m. over på den nye maskine.

Eftersom jeg ikke lige forventede at computeren pludselig ikke kunne tændes mere, har jeg jo ingen backup af mine mails og kontakter fra Office Outlook 2010.

Har jeg nogen mulighed for at gendanne dem eller noget.
Jeg kan kun tilgå harddisken via den nye computer (stadig Windows 7 og Office 2010)....som en ekstern disk.

Nu ikke får tekniske forklaringen da jeg ikke er den største it nørd :)

Hej fra Jannie
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 08:16 #1
Dine datafiler bør ligge i Dokumenter/Outlook-filer
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/nyheder-i-microsoft-office-outlook-2010-HA010354412.aspx
i den gamle harddisk
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 08:28 #2
Dit gamle c drev har jo så fået et nyt drevbogstav, når den tilsluttes din nye pc. Du skal sikkert have din nye pc til at vise skjulte filer og mapper for at se mappen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 08:33 #3
Og det skal du ind i kontrolpanelet og finde mappeindstillinger.
Under vis kan du rette det til.
Når du er færdig, så huske at stille det hele tilbage igen.
Avatar billede janniegc Nybegynder
04. januar 2014 - 11:37 #4
hmmm ved ikke lige hvad jeg skal bruge linket til :)
Avatar billede janniegc Nybegynder
04. januar 2014 - 11:50 #5
Jeg har nu været inde under kontrolpanelet, fundet mappe indstillingerne og valgt at man kan se skjulte filer og mapper.

Se billede/skærmbillede (hvis jeg kan få det ind :)
Kan jeg så ikke...hmmmm hvordan gør man det???

Men kan intet se på dem gamle harddisk under mine dokumenter. Der står ikke noget der hedder Outlook.....

Mon jeg skal under "programmer"???
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:10 #6
På den gamle disken skal du ind i dokumenter og vælge mappen Outlook-filer.
Er den ikke der?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:13 #7
Med hensyn til linket har due ret. Det er ikke det som jeg troede du skulle have. Beklager.
Avatar billede janniegc Nybegynder
04. januar 2014 - 13:16 #8
Med lidt hjælp fra min nabo, er det nu via dit svar at få fundet de gamle mails.

Tusinde tak :)
Avatar billede janniegc Nybegynder
04. januar 2014 - 13:18 #9
Hvordan giver jeg dig point??
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:30 #10
Du accepterer dette svar her:
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:31 #11
Og velbekomme herfra.
Du er velkommen en anden gang.
God weekend :-)