Avatar billede brasso Forsker
01. januar 2014 - 20:54 Der er 1 løsning

Fra raid 0 til ingen Raid?

Min søn har en MSI gamer bærbar med 2 fysiske diske på hver 1 TB. De er som standard sat op i Raid 0.
Hvem kender en 'opskrift' / 'Run through' på hvordan vi får det ændret så at der ikke er en Raid opsætning på maskinen?
Jeg har fundet noget på engelsk, men syne sikke det er detaljeret nok. Så jeg ønsker en step by step vejledning (helst på dansk) til at fjerne Raid opsætningen, uden at Windows (7 - 64 bit) skal geninstalleres, eller data på disk 2 slettes/gøres ubrugelige. Der er ingen installations CD/DVD til styresystemet, men kun en recovery partition, som indeholder systemets opsætning ved køb af maskinen (med Raid 0).
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 07:18 #1
Svaret er at der ikke er en nem vej fra RAID 0 til ingen RAID, man kan slå RAID fra i BIOS, dette smadrer så begge HD'r, så vi måtte installere alt fra bunden.