Avatar billede darkwader Juniormester
11. december 2013 - 21:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få windows 7 og server 2003 R 2 til at snakke sammen i Oracel VM Virtuel box

Hej

jeg kan ikke få windows 7 workstation og server 2003 R2 der instalet med AD til at snakke sammen i Oracel VM Virtuel box

De kan ikke engang se hinanden.

Nogen der ligger inde med løsningen ?

På forhånd tak
Avatar billede FastEthernet Novice
11. december 2013 - 22:37 #1
Har du sat de to virtuelle maskiner op i et internt netværk?

Højreklik på maskinen i venstre side af VirtualBox-vinduet (når maskinen er lukket) -> Vælg Opsætning -> Klik Netværk og sæt flueben i "Aktivér netværkskort" hvis det mangler -> Udfor "Forbundet til" vælger du "Internt netværk".

Herefter gentages proceduren for den anden virtuelle maskine, som selvfølgelig skal forbindes til samme interne netværk.
Avatar billede darkwader Juniormester
11. december 2013 - 22:59 #2
Jeg det har jeg. Og det er netop det der forvirrer mig.
Avatar billede FastEthernet Novice
11. december 2013 - 23:27 #3
Hvordan har du konstateret at de ikke kan se hinanden? Har du forsøgt at pinge imellem dem?

Er serveren sat op til at være DHCP-server, eller er klienten konfigureret med statisk IP-adresse?
Avatar billede darkwader Juniormester
11. december 2013 - 23:54 #4
Når jeg trykker netværk kan de ikke se hinanden.
Serveren har jeg sat op med en fast ip adr sammen med DNS

Hvis jeg forsøger at få win 7 på AD er der ingen kontakt

Går i seng nu. Men vender tilbage i morgen :-)

Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede FastEthernet Novice
12. december 2013 - 00:08 #5
Hvilken IP-adresse har du givet hhv. serveren og klienten?
Avatar billede darkwader Juniormester
12. december 2013 - 08:52 #6
Godmorgen

Når jeg pinger server fra arbejds stationen

Ping 10.0.0.11

svarer den
Replay from 10.0.0.15: Distination Host unrealbhable

Ip adr workstaion 10.0.0.15 255.0.0.0

Server 10.0.0.11 255.0.0.0
Avatar billede FastEthernet Novice
12. december 2013 - 12:41 #7
Prøv at skrive "arp -a" i kommandoprompten på klienten, og se om der er en indtastning for serveren med dennes IP-adresse.
Umiddelbart lyder det som om, at klienten ikke kan få fat i serverens MAC-adresse, og dermed ikke pinge den.

Du må også meget gerne køre en "ipconfig /all >Desktop/ipconfig.txt" fra både klienten og serveren, og kopiere indholdet fra begge filer (ligger på skrivebordet og hedder ipconfig.txt) ind i et indlæg her - skriv om det er fra serveren eller klienten ovenover.
Avatar billede darkwader Juniormester
12. december 2013 - 15:41 #8
Hej

Beklager jeg svarer nu. Der var lige en rapport der skulle afleveres :-)

https://plus.google.com/photos/103507014669922053962/albums/5956514506109923841

På ovenstående link kan du 3 skræmdump af det beder om

MVH
Hunter 14
Avatar billede FastEthernet Novice
12. december 2013 - 16:59 #9
Umiddelbart kan jeg ikke se noget, der burde kunne forårsage problemet, udover at Win7-maskinen tydeligvis ikke har fået fat i serverens MAC-adresse, da den mangler fra ARP-tabellen.

Du kan eventuelt prøve at tilføje serverens adresse manuelt og se om det løser problemet, selvom jeg ikke vil kalde det en holdbar løsning.

arp -s 10.0.0.11 08-00-27-6B-95-AA
Avatar billede darkwader Juniormester
12. december 2013 - 17:29 #10
Ja ok jeg må prøve at lede videre. Smid et svar´, så jeg give dig point for den hjælp du har givet.

Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede FastEthernet Novice
12. december 2013 - 17:34 #11
Selv tak, håber du finder løsningen.