Avatar billede petersen7913 Forsker
15. november 2013 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visio 2010 og macroer

Jeg har tidligere arbejdet noget med Visio til procesmodellering.

Nu vil jeg gerne udvidde mine muligheder med macroer.

Det er ret let at optage en simpel testmacro (gå til et andet ark) og jeg kan oprette en trykknap.

Men hvordan ..... (ikke så pænt ord) får jeg knyttet macroen til knappen?

Suk - og så er det svært at finde Visio spørgemålene herinde, hvad ligger de under???? (Word og Excel har jo hvert sit område)
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. november 2013 - 14:56 #1
Nu har jeg ikke lige en Visio 2010, men jeg går næsten ud fra at opbygningen er lige som Word/Excel 2010 med ribbon menu

Hvis du tager Filer/Indstillinger > Tilpas båndet (Hvis det findes) Så vil den være en combobox hvor der står "Vælg kommandoer fra" hvor man så kan vælge Makroer - og der vil du så kunne finde din makro og få en knap.

Men altså kun hvis det virker lige som Excel/Word :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. november 2013 - 13:33 #2
IT-GuFFe - det er et godt forslag, men Visio er bare ikke så nem at danse med.

Indtil videre ser det ud til at jeg indspiller en makro, lukker VBA op og copy/paster makroen ind....

Men læg et svar så jeg kan lukke spørgsmålet :)
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
26. november 2013 - 13:50 #3
Her er et svar.

Jeg tror dog jeg har misforstået spørgsmålet..

Når jeg læser spørgsmålet igen, så lyder det til at du har oprettet en knap på selve arket, og det er den knap du gerne vil have en makro tildelt.

I min Visio 2002, når jeg har oprettet en knap på arket, så kan jeg under ALT + F11 og så under ThisDocument kan man vælge øverst hvor der muligvis står "(General)" CommandButton1

Hvorefter den opretter:
Private Sub CommandButton1_Click()

End Sub

Hvor du så har mulighed for at få din makro ind. Er jeg helt gal på den?
Avatar billede petersen7913 Forsker
10. december 2013 - 13:01 #4
IT-GuFFe - du har forstået spørgsmålet rigtigt. Jeg synes bare det er 'sjovt' at jeg ikke bare kan tilknytte makroen til knappen på en lettere made :)

Men altså.... jeg kan da komme videre ;)