Avatar billede trex Nybegynder
15. august 2001 - 14:42 Der er 14 kommentarer

Viewpointsene virker ikke i 3D Max R4

Hej
Jeg har et lille problem, når jeg starter 3D Max i Direct3D så er viewpointsene helt sorte, men hvis jeg skifter til software så ser det hele normalt ud. Mit grafikkort er et Asus Geforce 256 og jeg bruger Nvidia\'s nyeste drivere til Win2k, detonator 14.40.

Hvis der er nogen der har nogle tutorials til 3d Max R4 så vil jeg også gerne have nogle af dem, eller bare et link.

På forhånd tak ;)
Mvh
Stefan
Avatar billede jammerlab Nybegynder
15. august 2001 - 14:58 #1
hmm hvor mange ram har du? Noramlt når man er ved at løbe tør for system resurser så slår den viewponitet fra... jeg skal hjem fra skole nu skriver senere NEED COMPUTER INFO
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
15. august 2001 - 15:09 #2
3dmaxer.dk
Avatar billede trex Nybegynder
15. august 2001 - 15:29 #3
ok, i får hele computer info:

T-bird 1500MHz \'ikke oc\'ed 266MHz FSB
Abit KT7A-Raid
512 MB Ram PC133
2* 20.5 GB IBM HD Raid 0
Asus Geforce 256 32 MB Pure

umiddelbart tror jeg ikke det er systemet der er noget i vejen med, jeg har forresten også lige lagt nyt Windows i (Windows 2000 Pro). Jeg har også lige prøvet med nogle Asus drivere men det virkede heller ikke, jeg håber at der er nogen der ved hvad der kan være i vejen.

og til Magnus Madsen, ellers tak for svaret men jeg kender allerede 3dmaxer.dk

Mvh.
Stefan
Avatar billede jammerlab Nybegynder
15. august 2001 - 16:10 #4
Hmm ja det lyder ikke til at det er din computer der er problemet. Når du nu har geforce hvorfor kører du så ikke i Glide?

Link: http://www.3dcafe.com/asp/default.asp
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. august 2001 - 21:41 #5
Jeg bruger normalt HeidiZ - tror jeg nok at det hedder... Det er altså det bedste til 3D Studio Max (efter min mening) Har selv haft problemmer af samme type dog bare med OpenGL...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. august 2001 - 21:43 #6
Forresten så hedder det VIEWPORTENE (kommer af ÉN ViewPort) ikke viewpointsene :-))

ZeroHero
Avatar billede scandinav Nybegynder
15. august 2001 - 22:40 #7
Maxen skal med det kort du har fungere best i open GL.

1.Test med detonator 4 http://www.dinside.no/page/artf/25951.shtml?

2. Test og flytte din 3dmax.ini fil over til ett annet bibliotek (max gör da en ny og \"ren\" fil fra \"scratch\")(fordel og flytte den istedet for og slette den... så kan du gå tilbake om du vill)

Lykke til.

Avatar billede trex Nybegynder
15. august 2001 - 23:00 #8
Jeg har selv fundet problemet og nu kører 3D Max fint. Jeg prøvede med mange forskellige drivere men jeg kunne stadig ikke få det til at virke, så installerede jeg Nvidia Detonator 12.41 WHQL også virkede det.

Det er også derfor der er gået så lang tid inden jeg har kunne svare, pga. jeg ville lige lege lidt i 3D Max.

Mvh.
Stefan
Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. august 2001 - 21:43 #9
Hej, jeg har netop installeret 3dmax4, og havde samme problem. Da jeg installerede det valgte jeg OpenGL.....det skulle jeg ikek have gjort. JEg installerede det igen, og denne gang valgte jeg Heidi. Og nu virker det.
Avatar billede trex Nybegynder
17. august 2001 - 07:43 #10
jeg startede også med at vælge OpenGL, men jeg valgte så Direct3D istedet for Heidi. Men mit ville jo stadig ikke virke, så skifte de jeg driver til mit grafik kort, og nu har jeg ikke engang problemer med OpenGL.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. august 2001 - 10:16 #11
zerohero>>>

heidi er software... OpenGL og Direct3D er det overlegent...
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. august 2001 - 18:03 #12
i11uzion>> ok - tak for det. Så blev jeg så klogere :-)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
26. august 2001 - 04:13 #13
tak dig sammen, nu
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
31. august 2001 - 08:54 #14
Jeg har samme problem.

Jeg kan kun køre i software (hvis jeg køre i hardware får jeg problemer med wievet-eller-andet).

Lytter med...

En der har en god idé ?