Avatar billede Boejden Seniormester
11. november 2013 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

oprydning i opstartsprogrammerne

Bruger Win 7
Og kan se i joblisten, at der er 84 små programmer der starter op.
Nogle genkender jeg, som værende nødvendige og nogle er totalt ubekendte - og jeg aner ikke om det er skidt eller kanel.
Fjernede f.eks. et "nyt" program, som desværre viste sig at skulle bruges af min printer: et papirhåndteringsprogram (hvor f.  skulle jeg vide det fra?).
så hvorledes/hvor ser jeg en oversigt om programmernes relevans og brugbarhed - så jeg kan slette eller deaktivere de unødige.

Desuden: I JOBLISTEN har jeg "mistet" rammen med antal m.v. - hvorledes får jeg den oprindelige ramme/billede tilbage? (incl minimer og maximer og slukknapperne)

Jeg bruger ellers CCLEANER til det jeg kan forstå; der er 48 opstartsprogrammer og 44 jeg har deaktiveret.
det tal er ikke i overensstemmelse med joblistens - nogen der kan give en forklaring?

PFT:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2013 - 16:00 #1
hvis du henter http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902
(skal ikke installeres - bare kør / freeware)
så kan du få en komplet liste med startprogrammer. Og der er også den fulde sti til de enkelte programmer, så du let kan se, hvad de hører med til.
Husk endelig at notere hvad du deaktiverer - så du let kan aktivere det samme hvis noget ikke virker som du havde ønsket.
Avatar billede Vimse2037 Nybegynder
11. november 2013 - 16:01 #2
Skriv systemkonfiguration i start menuen, og vælg start. Her kan du se alle de programmer som starter med Winodws. Du kan fravælge de programmer du ikke vil have starter.

Når du har åbnet Joblisten, skal du dobbelklikke to gange i toppen for at det kommer tilbage til normal
Avatar billede Boejden Seniormester
12. november 2013 - 09:48 #3
hej Claes,
jeg skal love for, at det blev en komplet liste - 244 startprogrammer! Lusede det ud jeg tror kan undværes :-) og den virker fortsat.
Så det var et godt svar - gider du lige sende et svar til pointgivning.

Og Vimse: den med dobbeltklikket er god - men ikke 60 point! og jeg kan ikke give andet :-(
Den første del fandt jeg ikke brugbar - det er jo alle de andre programmer jeg vil af med
Hvordan får du dine berettigede 15 point?

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Boejden Seniormester
26. november 2013 - 07:53 #4
hej Vimse,

oversigten var som sådan god nok...men jeg bliver jo ikke meget klogere af det ...jeg ville jo gerne vide hvilke programmer der er nødvendige og hvilke der er ren fyld! du ved, lige som i et køkken: det er sjovt med 10 knive men det er kun nødvendigt med to.