Avatar billede dogtown Seniormester
05. november 2013 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg får ikke sendt mail når jeg vælger en modtager i kontakter i Outlook 2007

Når jeg går ind og vælger en eller flere modtagere i kontakter i Outlook til min mail. Og klikker på send! får jeg i samme sekund svar: "Systemadministrator" med teksten

"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    adressebog
      Sendt:05-11-2013 22:00

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):"

Skriver jeg ind adressen manuelt, går det fint.
Klikker man på "Til-knappen" i mail editor,viser den mine kontakter og der har jeg øverst på listen to kontakter uden navn eller oplysninger. Egenskaber viser
"Dialogboksen Egenskaber kunne ikke vises. Der er en ugyldig ENTRYID"

Jeg har fornylig haft problemer med HTC Sync, den virker nu.
Har også kørt med Google sync (for kalender).
Har forsøgt at køre Scanpst.exe uden held.

Maskinen kører med Vista
Nogle tips??
Avatar billede jokkejensen Novice
05. november 2013 - 23:03 #1
har du tjekket at alle kontaktpersonerne har en gyldig email adresse ?
Avatar billede dogtown Seniormester
06. november 2013 - 09:50 #2
Jo! det har jeg! Jeg kan gå ind og kopiere personens mailadresse og lime den direkte ind i adressefelt og mail kan sendes.

Hvis jeg benytter "Til-knappen" og vælger en person der og førsøger at så at sende. Kommer fejlen, hvis jeg så åbner denne sendte mail og forsøger at kopiere/dobbelt klikke på den angivne mailadresse. Får jeg besked om adressen ikke findes, eller at det er en forkert kobling i Outlook. Jeg kan godt læse at adressen står der.

Jeg har gjort et forsøg med at oprette en ny kontakt og kopiere al information over fra en eksisterende. Så virker det.
Avatar billede dogtown Seniormester
18. november 2013 - 10:26 #3
Fejlen fundet!
Synkronisering med HTC One, og at den på gældende telefon linket først alle kontakter til Facebook, så linket LinkedIn sig også til kontakterne. Og når LinkedIn også linket sig til Facebook gik det galt.
Det hjalp ikke at slette begge lister, HTC' måtte få hard-reset, og alle kontakter skulle legges ind manuelt. Tidligere backup tog gammel fejl med sig.