Avatar billede Sathlagor Nybegynder
25. oktober 2013 - 00:41 Der er 7 kommentarer

Windows 8.1 fra Windows 8 i Appstore

Jeg kan ikke opgradere mit windows 8 til 8.1 i windows appstore. Den henter den, og siger at den ikke kan opdatere mit systemsparationdrev? Den melder derefter ud med en fejlboks der siger 0xc1900104. Jeg har prøvet at slå mit antivirus helt fra, og har ikke noget sluttet til. Jeg har også prøvet genstart osv. I Diskhåndtering er OS C drev ledig plads på 165GB, EFI systempartition på 260MB (100% ledig), og der er 2 genoprettelse partitioner på henholdsvis 300MB og 10 GB. Ved ikke om det kan hjælpe nogen. Læste et sted at det kunne have noget at gøre med partion størrelse problemer?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2013 - 00:58 #1
Når du har plads nok på partitionen skulle der ikke være noget problem. Der kan vist være flere årsager, men prøv at se her:
http://esupport.sony.com/US/p/swu-download.pl?mdl=SVD132190X&upd_id=9109&os_group_id=24
Avatar billede Sathlagor Nybegynder
25. oktober 2013 - 01:03 #2
Hmm ja okay, men min bærbar er godt nok ikke en sony :) Det er en vision computer :-)

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714300010&gruppe=visionnotebook

Så det går vel ikke så?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2013 - 01:12 #3
Jo en opdatering af bios kan måske hjælpe? Har du ikke et program, som kan gøre det automatisk? Det er vist almindeligt på nyere computere. Før i tiden var det jo risikabelt, men på min Gigabyte
går det let som en leg.
Avatar billede Sathlagor Nybegynder
25. oktober 2013 - 01:27 #4
Jo, måske jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal lede efter Kan du måske fortælle mig hvad jeg skal søge efter?

Altså min msinfo32 siger:

OS-navn    Microsoft Windows 8
Version    6.2.9200 Build 9200
Anden OS-beskrivelse    Ikke tilgængelig
OS-producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    M-LAPTOP
Systemproducent    Notebook
Systemmodel    W740SU
Systemtype    x64-based PC
System-SKU    Not Applicable
Processor    Intel(R) Core(TM) i7-4750HQ CPU @ 2.00GHz, 2001 Mhz, 4 Kerne(r), 8 Logisk(e) processor(er)
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. 4.6.5, 05-07-2013
SMBIOS-version    2.7
Version af integreret controller    255.255
BIOS-tilstand    UEFI
BaseBoard-producent    Notebook
BaseBoard-model    Ikke tilgængelig
BaseBoard-navn    Hovedkort
Platformrolle    Mobiltelefon
Sikker bootstarttilstand    Slået fra
PCR7-konfiguration    Binding er ikke mulig
Windows-mappe    C:\Windows
System-mappe    C:\Windows\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume2
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "6.2.9200.16442"

osv osv...

Men hvis der var noget automatisk som du siger så ville jeg undgå at lave rav i den :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2013 - 01:39 #5
BIOS-tilstand  UEFI, kører du med GPT?

Nej det jeg mener er et bios opdaterings program. Nu er min PC en selvbygger, så der fulgte en CD med programmer med. Det burde ligge et eller andet sted under start Vision, men ellers gå ind på producentens hjemmeside under support og se under bios. Ja hvis det kører automatisk skulle der ikke gå rav i det. Men man skal godt efter, så man får det rigtige program, hvis det er fra support.
Avatar billede Sathlagor Nybegynder
25. oktober 2013 - 02:08 #6
Ja den kører i UEFI, det er nok noget teknikere/programørerne har gjort. Den crashede ret hårdt over en bios fejl i sidste uge, og har fået den tilbage i dag fra dem. Jeg kan se de har lavet de 2 genoprettelsesdrev, siden jeg afleverede den første gang. Har det nogen betydning da?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2013 - 14:41 #7
Ja det kan være her problemet ligger? Prøv at kontakte dem som har lavet den disposition og fortæl dem om dit problem.

Der står noget om UEFI her, og der er mere pågoogle
http://superuser.com/questions/496026/what-is-the-difference-in-boot-with-bios-and-boot-with-uefi