Avatar billede PeterFrank Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen grammatikkontrol i Word til Office 2013

Virker grammatikkontrollen i Word til Office 2013? Jeg har tjekket på tre forskellige computere og endnu ikke fundet en, der fungerer. Disse tre sætninger indeholder hver sin fejl, som grammatikkontrollen skal opfange:

Han tænke alt for meget.
Han siger, at det er ikke ham.
Hvorfor er du så sur.

Fejlene bliver vist i Word til Office 2010, men ikke i 2013. Er der en god forklaring? Findes der mon nogen, som har en grammatikkontrol i Office 2013, som fungerer tilfredsstillende?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. oktober 2013 - 21:49 #1
Avatar billede PeterFrank Nybegynder
24. oktober 2013 - 22:24 #2
Tak for linket. Jeg har været der tidligere, og det løser ikke mit problem.
Avatar billede finb Ekspert
25. oktober 2013 - 15:44 #3
Befri dig selv for afhængighed
af grammatikkontrol, lær grammatik.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2013 - 16:11 #4
Prøv om du kan finde noget på Lene Fredborgs Blog.
http://www.thedoctools.com/wordtips/category/word-2013/
Avatar billede PeterFrank Nybegynder
23. marts 2014 - 10:23 #5
Jeg har selv fundet ud af, at grammatikkontrollen i Office 2013 simpelthen ikke fungerer for nogen. Hvis man ønsker grammatikkontrol på dansk, må man installere Office 2010.
Avatar billede finb Ekspert
23. marts 2014 - 12:14 #6
Det er en illusion, at et computer-program kan
grammatik og stavning, du kan bestå HF-dansk på et halvt år.