Avatar billede asgaard Nybegynder
15. oktober 2013 - 20:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af netværk mellem 2 router

hej.

Min nabo og jeg har trukket et netværkskabel mellem vores 2 lejligheder.

Meningen med det var at vi skulle kunne bruge netværket til at dele filer og spille spil.

Men vi har lidt problemer med at få det til at virke.

ps. vi har undersøgt om det er lovlidt at dele et netværk mellem 2 husstande.

Opsæting:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/V5p61187.png

Har undersøgt lidt om router bridge mode men ikke kommet frem til en løsning.

Er der nogen der ved hvordan vi får løst denne gåde?

Undskylder for stavefejl, er ordblind.

tak
Mvh lasse
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. oktober 2013 - 21:00 #1
Hej, Lasse.

  Det letteste ville jo egentlig blot være, at tage det kabel, du har imellem den trådløse router og naboens fiberbox, og tilslutte imellem routeren og hans PC i stedet.
  Så er den ged barberet.

De bedste hilsner
Avatar billede asgaard Nybegynder
15. oktober 2013 - 21:33 #2
Hej CRKrogh.

Vi kan fint få det til at virke med din løsning, men problemet er at vi har ikke noget kabel oppe ved naboen til at trække fra router skabet til hans pc, udover det er det også træls at flytte om på kablerne vær gang de skal bruges.

Ville være dejlig med en løsning hvor vi overhovedet ikke skal pille ved det hver gang, for at det virker.

Efter hvad jeg kan forstå understøtter waoos fiberbox ikke bridge mode, da admin panel er begrænset.

Men ville det hjælpe hvis vi købte en router til naboen. Så vi kører uden om waoos box ?

tak
Mvh lasse
Avatar billede asgaard Nybegynder
15. oktober 2013 - 21:35 #3
Rettelse: "men problemet er at vi ikke har nok kabel oppe ved naboen til at trække fra router skabet til hans pc"
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. oktober 2013 - 09:28 #4
Well, en af udfordringerne er jo, at jeres WAOO-boxe (som udgangspunkt) vil have samme indersideadresse. Det fungerer ikke på samme net. Men hvis I nu tilkobler jeres PC'ere via kabel til hver sin fiberbox på LAN 192.168.1.0/24 og sætter trådløst LAN op til 192.168.2.0/24. De fleste OS'er i dag håndterer "multihoming", altså flere netkort, nogenlunde godt, men det må komme an på en prøve. Husk i øvrigt, at du kun skal have default gateways på de kablede forbindelser.
Avatar billede asgaard Nybegynder
16. oktober 2013 - 19:59 #5
ok mange tak. vi ser hvad vi kan finde ud af.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. oktober 2013 - 20:01 #6
Godt så - alt held med projektet!