Avatar billede mccookie Seniormester
16. september 2013 - 06:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server 2008 R2 - Mappedeling med anonym tilgang

Hej,

1) Jeg har en WD HD live, en fin lille boks. Den kan læse forskellige videoformater, afspille dem på ens skærme via en NAS disk eller delt mappe. Dette virker fint med min NAS

2) Nu har jeg købt en Windows Server 2008 R2 (HP N40L), ganske fin maskine, som med tiden skal overtage NAS placeringen.

3) På serveren har jeg lavet en mappe der hedder "film", delt den, lagt den til gæstekontoen, og aktiveret guest kontoen.

Jf. denne post: https://sites.google.com/a/vorkbaard.nl/dekapitein/tech-1/creating-an-anonymous-share-in-windows-server-2008r2

Problemet er at jeg IKKE kan se mappen fra min medieafspiller, og forstiller mig at der mangler et eller flere flueben! Til oplysning skal det siges, at jeg kan tilslutte mig mappen via NET USE på min almindelige pc'er. Så mit share virker til dels!
Jeg mangler bare at kunne se det fra medieafspiller på lige fod med min NAS

Hvad kan jeg mangle?
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2013 - 07:56 #1
Prøv: http://goo.gl/CD9vJ
Brug guiden til Windows 7.

Til info: Gæstekontoen er en af de konti der oftes bliver forsøgt misbrugt i forbindelse med malware og uindbudte gæster. Forsøg at undgå at bruge denne så vidt muligt (opret evt. en alternativ konto til det).
Avatar billede mccookie Seniormester
17. september 2013 - 05:38 #2
Hej,

Jeg har fulgt vejledningen og tillige deaktiveret gæstekontoen!
Desværre fremkommer den ikke som et share på min WD HD live.

Dernæst har jeg testet det fra min PC på netværket, og når jeg forsøger at tilgå drevet med NET USE, beder den om brugernavn og password - Så jeg tænker at det ikke virker!

Nogle ideer?
Avatar billede mccookie Seniormester
18. september 2013 - 13:06 #3
Jeg kan godt fange dette share fra min XP uden login mv.
Men det kommer ikke frem på min medieafsiller........
Avatar billede mccookie Seniormester
15. oktober 2013 - 22:41 #4
Hmm... lukker og finder på noget andet.