Avatar billede jepzen Nybegynder
12. september 2013 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows update virker ikke efter reformattering(XP)

Jeg har lige reformatteret min computer, fordi den var blevet meget langsom. Nu er problemet, at de installationsCD´er jeg har brugt er fra 2006, og jeg har således kun Servicepack 2. Jeg kører Windows XP og når jeg prøver at køre Windows update, så får jeg følgende besked:

[Fejlnummer: 0x80190194]
  Webstedet har fundet et problem og kan ikke vise den side, som du forsøger at få vist. Nedenstående muligheder kan muligvis hjælpe dig med at løse problemet.
Muligheder for selvhjælp:

Ofte stillede spørgsmål

Find løsninger

Windows Update-nyhedsgruppe
Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis ved Windows Update-problemer)

Jeg har prøvet at køre Windows fix-it-tool, men det kræver Service Pack 3. Og den kan jeg ikke finde nogen steder, uden at jeg bliver henvist til Windows update, som jo ikke virker.

Jeg har prøvet at køre Secunia PSI og Tweaking.com´s Windows repair all in one.

Efter jeg havde kørt Tweaking.com, begyndte min computer desuden at opføre sig underligt og ville ikke slukke, etc.

Men ingen af dem kan løse problemet.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 19:22 #1
har du prøvet denne vej

http://support.microsoft.com/kb/322389/da

xp serviceres ikke mere af Microsoft

m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2013 - 19:26 #2
Du skal hente og installere service pack 3 før du kan opdatere :-)
Avatar billede jepzen Nybegynder
12. september 2013 - 20:22 #3
Ja, problemet er som sagt, at jeg ikke kan finde Service pack 3 nogle steder på nettet. Treatmenice, jeg har prøvet det link du henviser til, men det viser desværre kun vej til en side med Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 3 til it-teknikere og udviklere.

Der står desuden: Denne installationspakke er beregnet til it-teknikere og udviklere, der skal hente og installere på flere computere på et netværk. Hvis du kun skal opdatere en enkelt computer, skal du besøge Windows Update.

Og jeg kan jo netop ikke bruge Windows update.

Men nu har jeg fundet en version på downloadcentral.dk, som måske virker. Jeg krydser fingre og tæer :)

Tak for responsen folkens.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 20:42 #4
du kunne udmærrket have hentet den til it - proffer

m.v.h
Avatar billede HKW Nybegynder
12. september 2013 - 22:07 #5
"it-teknikere og udviklere" er blot slang for "hent det hele på en gang og installer offline".
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. september 2013 - 04:47 #6
Hej Igen. Tak for afklaringen. Jeg hentede alligevel den som du foreslog Treatmenice :)

Og nu er jeg langt om længe kørende igen, med alt opdateret :)

Og en hurtigere computer ;)

Jeg tror jeg havde fyldt den med lidt for mange overflødige oprydningsprogrammer.

Jeg tror at Glary utilities og Advanced systemcare var lidt nogle memoryhogs.

Jeg har derimod lige opdaget et nyt fantastisk program, der virkelig sparker røv. Det er Winaso registry optimizer. Det kan lidt af hvert.

Hvem vil have point?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2013 - 07:23 #7
det bestemmer du suverent