Avatar billede johnnylassen Seniormester
05. september 2013 - 18:36 Der er 1 løsning

Manglende undertekster på Tv der virker som monitor.

Har en Canal Digital HD box med optager. Sidste nye skrig. De kalder den vist nok et mediecenter.
Har koblet mit TV i stuen på via HDMI udgangen og alt fungerer fint.
Nu har jeg så isat en Scartadapter med tre phonostik på. Der er også en in/out omskifter på denne adapter.
De tre udgange fra scartadapter er hhv. video, lyd v. og lyd h. Disse er kørt ind i en A2B modulator, som kører signalet ud analog på kanal 36.
Der er så trukket et coax kabel fra A2B modulator i stuen til et tv i køkken. Lyd og billede fungerer fint.
Meeeen, der er ingen undertekster, og vælger jeg tv guiden eller andre menuer fra boxen vises disse ikke. Altså kun billede og lyd uanet hvad jeg gør.
Hvor bliver undertekst og menu af?
Har selvfølgelig tjekket alle indstillinger på både box og tv (monitor i køkken).
Hvis jeg tager og sætter en terestisk antenne til på tv i køkken er der fin undertekst. Men så kan jeg kun se free to air programmer og det er jo ikke meningen.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
17. september 2013 - 19:39 #1
Det var opløsningen det var galt med. Skulle sættes til SD