Avatar billede jepzen Nybegynder
04. september 2013 - 22:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Massiv CPU-brug

Min computer er på det seneste begyndt at bruge mellem 50-100% indimellem, når jeg er på Facebook, eller spiller et ikke særligt krævende spil, online. Lige nu står den og svinger mellem 2-40%. Jeg har prøvet at køre Malwarebytes fuld scanning og Superantispyware fuld scanning, og rydde op med Ccleaner. Intet hjælper. Jeg tænker lidt på, om det ville hjælpe at skifte ventilatoren inde i min computer. Jeg har renset den for støv og skidt, men kan jeg mon få en der er kraftigere, som gør at computeren ikke bliver overophedet?
Der findes et program der hedder Speedfan, som skulle kunne tjekke temperatur og den slags, men jeg ved ikke helt hvordan man bruger det. Det er jo en gammel Acer laptop jeg har, fra 2006, og den bliver nemt varm, derfor har jeg en laptopcooler. Jeg har også prøvet at køre Fixcleaner, uden at det har hjulpet.

Jeg kører Windows XP, og problemet er der både når jeg er tilsuttet internettet og når jeg ikke er.

Al hjælp modtages med kyshånd :)
Avatar billede jepzen Nybegynder
04. september 2013 - 22:46 #1
Det skal lige understreges at sidefilforbruget ikke er et problem, det er udelukkende CPU-brug der svinger voldsomt og indimellem peaker på de 100%, ved lettere opgaver.
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. september 2013 - 04:48 #2
Lukker. Jeg har reformatteret. Og ingen svar.