Avatar billede Comx Nybegynder
28. august 2013 - 14:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Host egen hjemmeside

Hej

Jeg sidder og leger med en ide om at skulle flytte vores website fra vores nuværende udbyder af CMS system. For at gå over til Umbraco CMS. Ved at skulle flytte fra vores nuværende udbyder af CMS system og Webhotel, og over til et andet. Tænkte jeg på om der ville være noget at spare, ved at vi selv at hoste hjemmesiden. Vi har udstyret til det.

Jeg ikke særlige meget om det at selv skulle hoste egen hjemmeside.
Hvordan griber man sådan en opgave an?
Hvilke informationer skal man finde frem til, for at selv skulle hoste en hjemmeside?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2013 - 14:34 #1
host selv:
båndbredde - hvor meget trafik er der i spidsbelastninger
sikkerhed - den skal være opdateret hele tiden, og sikret mod angreb udefra (i hver fald hvis det skal være professionelt)
sikkerhedskopiering - på et tidspunkt går den ned, hvad så? er det kritisk, hvis den går ned fx fredag, og først reetableres mandag.
Avatar billede Comx Nybegynder
12. september 2013 - 08:15 #2
Super