Avatar billede Kaebe Nybegynder
22. august 2013 - 09:34 Der er 12 kommentarer

JAVA opdaterings problemer

Min kærestes computer lider under JAVA. Efter megen prøven kan vi hverken afinstallere eller opdatere JAVA da vi tilsyneladende mangler en MSI fil. Jeg har lokaliseret filens sti, men det findes ikke og kan ikke umiddelbart downloades fra JAVAs egen side.

Filen: jre.1.7.0_15-c.msi

Den har vi ikke, vi har tilgengæld jre.1.7.0_15-c_x64 (mener jeg den hedder). Har forsøgt med nogle 'andre' programmer at override JAVAs afinstallering, men det kan ikke lade sig gøre uden filen. Alle programmer, navnligt web programmer, der kræver JAVA virker ikke. OG som sagt, vi kan hverken opdatere eller afinstallere.

Hjælp er meget værdsat! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 09:38 #1
Hej og velkommen til

Prøv at se om du kan fjerne den helt med JavaRa og hent så en frisk version:
http://singularlabs.com/software/javara/

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. august 2013 - 09:43 #2
Prøv 'kontrolpanel', og under 'programmer'  'fjern programmer'.
Der skulle du kunne fjerne java.
Derefter kan du så installere ønskede java-version.
PS.: Enkelte opgaver kræver brug af 32-bit-java.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 10:07 #3
#2 Er der fejl i en Java version, kan man ikke være helt sikker på at alt fjernes ved at gøre det fra kontrolpanelet, og derfor kan dette "genbruges" ved den nye installation af Java, da Windows vil bruge de gamle destinationer at installere i.
Det er derfor jeg anbefaler JavaRa.
Har før også anbefalet Revo Uninstaller til det, men har oplevet fra brugere at det ikke altid er nok.
Avatar billede Kaebe Nybegynder
22. august 2013 - 10:35 #4
Okay, lad os lige tage det fra begyndelse i så fald - troede jeg havde gjort det indlysende :) Jeg har (naturligvis) prøvet med 'fjern programmer' - jeg har også prøvet JavaRa - begge uden held i forvejen (da jeg har søgt lidt på nettet inden jeg oprettede et spørgsmål her på eksperten). JavaRa mangler tilsyneladende også MSI filen når den initiere Java til både at afinstallere og installere programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 10:48 #5
Ok.
Husk lige et oplyse en anden gang hvad du reelt har prøvet, ved at skrive det i indlægget ;-)
Avatar billede Kaebe Nybegynder
22. august 2013 - 11:17 #6
JavaRa virkede til at 'fejle' - den såkaldte log-fil der skulle dannes efter processen var blandt andet tom og samtidig startede den Java op, hvorved sammen fejl fremkom - den manglende MSI fil. I så fald er der ingen måde hvorpå man kan fjerne programmet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 11:24 #7
Tak for det :-)
Det var i indlægget i selve spørgsmålet øverst, jeg efterlyste de ting du selv havde afprøvet :-)
Det står nemlig ikke entydigt, hvad du har prøvet af.
Du nævner 'andre' programmer, og det kan vi jo ikke lige se hvad er :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 11:56 #8
Brokker Revo Uninstaller sig også om manglende msi fil?
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Java og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 12:09 #9
Sakset fra dette link:
http://www.sn95forums.com/archive/index.php/t-57893.html

Prøv DeepList's forslag her midt på siden:

Download and install the Windows Installer Cleanup Utility from here:
http://files5.majorgeeks.com/files/aaea265a9054b3b8c5df99c64685ec2e/microsoft/msicuu2.exe

Run it to produce a list of your applications which were installed from an .msi package.
(The link will be in the Start Menu, called "Windows Install Clean Up."

Select the installed Java version that won't uninstall, then click "Remove".

Now try installing the Java from the following URL:
http://www.java.com/en/download/
22. august 2013 - 14:02 #10
Prøv at afinstallere java manuelt, og hent så java på ny.

se min kommentarer i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/975203#reply_8020600
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 16:18 #11
JavaRa har du vel kørt som administrator ?

Har du prøvet Java egen afinstaller
http://www.java.com/en/download/uninstallapplet.jsp
Avatar billede Kaebe Nybegynder
06. september 2013 - 11:55 #12
Nu er det på min kærestes computer, som jeg ikke har adgang til lige p.t. - jeg vil forsøge med de seneste indlægs løsninger her i næste uge.

Tak for mulighederne.