Avatar billede johnbr Seniormester
16. august 2013 - 16:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsom MacBook Pro

Jeg har en 13' Macbook Pro, som er blevet rigtig langsom.
Hvordan får jeg den trimmet igen?
Avatar billede jepzen Nybegynder
16. august 2013 - 19:34 #1
Jeg kender desværre ikke så meget til Mac, men her er lidt links, du måske kan bruge:

http://support.apple.com/kb/ts1417

http://kb.wisc.edu/page.php?id=3810

Og så er der det her program, som kan gøre meget godt:

http://www.bleepingcomputer.com/download/ccleaner-for-mac/

Det her kunne også være en mulighed:

http://www.bleepingcomputer.com/download/mac-rogue-remover-tool/

Og hvis du googler "very slow macbook", kommer der desuden en masse frem :)
Avatar billede johnbr Seniormester
16. august 2013 - 20:03 #2
Hej Tak for dit indlæg.

jeg har kørt diskkontrol og derefter hentet CCleaner i App Store og det har hjulpet gevaldigt
Avatar billede jepzen Nybegynder
16. august 2013 - 23:24 #3
Godt at høre johnbr. Ccleaner er altid god.

MEN, du har givet dig selv point?

Dem giver man normalt til dem der har hjulpet.

Det er meget dårlig stil.
Avatar billede johnbr Seniormester
18. august 2013 - 17:30 #4
hej igen

Det må du undskylde.
Hvordan kan jeg lukke tråden uden at give nogen point?

Jeg har flere gange fået skæld ud for, at jeg har åbne tråde, når jeg ikke har fået et brugbart svar.

Jeg er ikke ude på at give mig selv point, for jeg ved ikke hvad jeg kan/skal bruge dem til.

Der er dog heller ingen mening i, at nogen skal have point, bare fordi de er de eneste, som kommer med indlæg. Det skal jo også være brugbart.

Ja, det er så bare min personlige mening.

Men fortæl mig lige, hvordan man kan lukke en tråd uden pointgivning.
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2013 - 23:11 #5
#4.

Undskyld jeg blander mig, men jepzen har i #1 linket til diskkontrol og CCleaner, begge programmer som du selv i #2 fortæller har hjulpet dig gevaldigt.

Så hvad er problemet med at give pointene til jepzen?  :-)
Avatar billede johnbr Seniormester
19. august 2013 - 00:13 #6
hej
Han må da hjertens gerne få pointene.

jeg havde bare selv løst problemet ved at google problemet inden han kom med hans indlæg.

Hvordan kan jeg give ham pointene?
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. august 2013 - 01:15 #7
Jeg ved ikke om du kan gøre det om, nu hvor du har givet point. Men tænk lige over det i fremtiden, hvis du laver et indlæg, som du får brugbar respons på. Det er jo lidt pudsigt, at du lige vælger at gøre det som jeg foreslår.
Avatar billede johnbr Seniormester
19. august 2013 - 07:49 #8
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2013 - 13:00 #9
Normal procedure her på eksperten.dk i den slags situationer er, at den, som fejlagtigt har fået/taget point, laver et nyt spørgsmål med overskriften "Point til xxx" med det relevante antal point.

I spørgsmålet, hvor fejlen er sket, henvises og linkes til det pågældende spørgsmål. Den, som skulle have haft pointene, kan så gå til det nye spørgsmål og få dem der.
Avatar billede johnbr Seniormester
19. august 2013 - 13:25 #10
Her er nyt spørgsmål, som kan give de point til Jepzen, som han tilkommer

http://www.eksperten.dk/spm/984688