Avatar billede NielsErikP Mester
12. august 2013 - 21:47 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

FORMAT C: .. "Systempartition kan må ikke formatteres"....

Hej...

Windows vista Home Preminum 64bit.

Valgt CMD.exe som administrator.
Format C: ... Giver beskeden "Systempartition må ikke formateres"

Jeg har en C og en D partition...D- Partitionen indeholder en system recovery.

Jeg vil manuel formatere C: og så installere recovery partitionen igen.

Nogen der ved, hvorledes jeg får lov at formattere??

På forhånd tak.
Avatar billede HKW Nybegynder
12. august 2013 - 21:55 #1
Du skal nok holde en F-tast nede under opstart af computeren. Så plejer processen at gå i gang...
Avatar billede NielsErikP Mester
12. august 2013 - 22:05 #2
Hej...

FISK!!!!! Svarer du på det jeg spørger om??

Jeg spørger, hvorledes jeg kan formatere C-drevet fra Kommando promten... Og jeg skal ikke til at køre linux ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 22:32 #3
Du kan ikke formatere et C: Drev på en kørende Computer
Og din Recovery partition er til fabriksindstilling og så er det rigtigt som skrevet en eller anden F taste måske i forbindelse med Alt tasten starter recovery ellers e der kun Kildisk Men så forsvinder dit D:drev også
Avatar billede HKW Nybegynder
12. august 2013 - 22:51 #4
Hej... Jeg hoppede direkte til løsningen (tror jeg) :-)

Hvis det er sådan en almindelig genoprettelsespartition, så behøver du ikke formatere c først.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. august 2013 - 23:06 #5
Hej...

Jamen det har jeg prøvet fra "Scratch" med recovery....
Men problemet ligger i at finde en løsning på DETTE problem. Da det tilsyneladende ikke kunne lade sig gøre ved recovery med fabriks indstillinger.... OG problemerne bare syntes at blive være... Vil jeg partout have formateret dette C-drev... og så fra "Scratch" køre recovery fra D-drev.

Tror i der findes en løsning.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. august 2013 - 23:09 #6
Hej igen...

@HKW: "Hvis det er sådan en almindelig genoprettelsespartition, så behøver du ikke formatere c først. " ... Det er jo så lige det jeg tror jeg bliver nød til... For der ligger noget snavs et sted... Har været inde og kigge på et program der hedder "ERASER".
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 23:20 #7
Så skal du have dit C: Drev sat som slave på en Anden Pc eller under installationen med DVD disken formatere når den spørger hvor du vil installere trykker du på Avancerede indstillinger og sletter C: hvorefter du formaterer det og nu kan du installere på et ren C:drev
Avatar billede NielsErikP Mester
13. august 2013 - 00:37 #8
Hej...

@poko1: "Bad Luck"!!! Kan ikke komme til at sætte i anden pc... og installations dvd.. eksistere ikke til mit computer køb... Der var den Recovery Partition(D-Drev).....

Jeg tænker noget i ret af(USB oprettelse der kan formatere)... Men det er nok tanke spind ;-)
Avatar billede HKW Nybegynder
13. august 2013 - 01:01 #9
Du får ikke noget ud af at formatere manuelt først. Hele filstrukturen på partitionen kommer til at afspejle den, der ligger på genoprettelsespartionen.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. august 2013 - 01:13 #10
Hej...

Jamen så kan jeg ikke se, hvad der er at gøre for at løse mit problem.
Jeg har prøvet en geninstallation fra recovery.. Men problemerne blev ikke løst og nu er det endda som de er blevet værre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 07:44 #11
Når du kører recovery har du flere muligheder at vælge imellem?

Jeg tænker i retning af at beholde personlig data eller ikke gøre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 07:49 #12
I øvrigt, så er jeg ikke sikker på du kan køre en recovery fra C drevet, hvis dette først bliver formateret.
Jeg har her på min Xp opgraderet til XP pro version , med en formatering af c drevet først. Og her er alle genveje til at gendanne over recovery partition gået fløjten bagefter. Så den må mangle noget efter denne formatering.
Du bør dog kunne formatere helt til fabriksindstillinger, hvis du bruger de dvd skiver du blev bedt om et oprette, så du kunne få gendannet ved harddisk nedbrud.
Avatar billede egmose Novice
13. august 2013 - 10:28 #13
Hvis du rigtig gerne vil formatere, kan du hente Hirens Boot Cd, og boote fra den.

Der kan du loade mini XP og formatere C drevet der fra.
13. august 2013 - 11:09 #14
Ref #13:

www.eksperten.dk/guide/1463

(Men burde ikke være nødvendigt den vej !!!
Avatar billede NielsErikP Mester
13. august 2013 - 21:30 #15
Hej...

Til Alle:  Problemet er at jeg satme, ja undskyld sproget ikke kan løse det der står i hele  Denne tråd.. Jeg har slettet alt hvad kunne slettes via kontrol panel.. Sågar endda usb tilslutninger... Men så snart FB kaldes "Redirecter".. den med frysning inden "Facebook. com" sættes i url'en...OG så har jeg problemer med en masse forskellige ting.. lige så snart jeg er på nettet.. skal installerer noget.. læse en tekst osv...

#12: Jamen det er jo så det der er problemet... Skulle jo gerne have Recovery versionen til at kunne starte... Den kaldes iøvrigt med F11 ved opstart...
Men hvis du siger den kan have problemer med at køre, hvis C-Drevet manuelt formatteres.. Så er det noget Skidt.

#13: og #14:

Tak egmose.. men jeg skal jo som #12 siger være sikker på min recovery kan køres.

@karise_larry: Jeg har læst din guide.. Lyder som en rigtig god CD... Men er der programmer til at tjekke hardware osv??

Du skriver "Men burde ikke være nødvendigt den vej !!! "... Ikke forstået!!!
13. august 2013 - 21:39 #16

Du skriver "Men burde ikke være nødvendigt den vej !!! "... Ikke forstået!!!

At skulle FORMATERE/SLETTE en HD manuelt istedet via install CD/DVD'en ...

---

Jo - der er diverse check/test værktøjer ...
Avatar billede NielsErikP Mester
13. august 2013 - 21:47 #17
Hej...

#16: Tak..FORSTÅET ;-)

Jeg har ingen dvd/cd... kun den recovery partition!!

Der ligger noget snavs et eller andet sted.. som man kan se i anden tråd.. har jeg prøvet alt Så som tdskiller, roguekiller og mbam.. intet kan finde noget..
Jeg bliver sindsyg!!!!!!  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2013 - 00:12 #18
Den ene gang jeg har lavet denne recovery disk, gjorde jeg det lige som computeren var klargjort den første gang.
Jeg er dog ikke helt klar over om det er c drevet den brænder ud, eller recovery filen der ligger på D.
Er det det sidste, så ændrer det jo ikke noget om man venter.
Det man altid har hørt er at man skal få se at få det gjort rimelig hurtigt.
Men er det den skjulte fil der ligger det laves af, så burde dette filindhold jo ikke ændre sig.

Har du stadig muligheden for at oprette disse diske?
Eller kender du evt en der har en Vista der er magen til din version, som du kan låne og installere med, og så bare bruge din egen nøgle?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2013 - 07:56 #19
Denne funktion findes også i Vista
http://imageshack.us/a/img89/581/winrep3.jpg
Avatar billede NielsErikP Mester
15. august 2013 - 23:24 #20
Hej...

Nej.. Nej.. Nej..... Havde installeret Recovery Partitionen en gang... Nu ville jeg så prøve igen.. Genstartede.. Trykkede F11.. "Genoprettelsesstyring" kom frem... Trykkede "Næste"... Fik så en "ERROR 100a"..Så nu virker den heller ikke mere.
Jeg er Træt.. Træt.. Træt.. af Microsoft og deres produkter!!!!

Alle der har været inde omkring Hirens Boot CD bedes ligge et svar.

Tak for hjælpen iøvrigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2013 - 08:12 #21
Du har så ikke villet prøve at oprette recovery cd'ere fra det program, som der er på computeren til formålet?

Alternativet for dig er at låne en dvd af en du kender der kører samme version af systemet, og bruge din egen nøgle.
Det skulle virke, og du vil i tilgift være fri for de programmer der kommer med en preinstalleret maskine.
Det er i øvrigt ikke ulovligt, da du jo har betalt for poduktnøglen.
16. august 2013 - 08:45 #22
Ping...
Avatar billede NielsErikP Mester
16. august 2013 - 23:32 #23
Hej....

Fik formatteret via comamndo prompten i Mini Xp paa Hirens CDen.
Genstart gav  -Missing NTLDR...-
Har saa faaet en Windows 7 installations Dvd..... Den vil simpelthen ikke forsaette...
Den mangler enheds driver til min -Lightscribe DVD SuperMulti CD Burner : ATAPI DVD A DH16A6L-C.
Den kan jeg bare ikke finde paa nettet.

Og saa ovenikoebet har den hirens cd oprettet en ny partition ... En X partition.
Hvad satan sker der her...

Nogen der har et godt forslag til at finde den enheds driver saa windows 7 kan give mig en computer tilbage.
Avatar billede HKW Nybegynder
16. august 2013 - 23:55 #24
Er det en hjemmebrænder? http://support.microsoft.com/kb/2755139

x-partitionen er virtuel, så den skal du ikke tænke på.
Avatar billede HKW Nybegynder
16. august 2013 - 23:57 #25
De to vigtige punkter:

* Den downloadede iso-fil er korrupt.
* Iso-filen er ikke brændt korrekt.
Avatar billede NielsErikP Mester
17. august 2013 - 12:13 #26
Hej...

@HKW: Ja..Det er det.
Jamen det er det det ikke er det X-drev... Det er permanent...Det virtuelle drev kommer til at hedde RAMDRIVE og ligger som et B-drev...Samtidigt med at X-drevet kaldet Boot ligger der permanent... Det tog i oevrigt 2 1/2 time at formattere, hvilket jo heller ikke er normalt for et drev paa cirka 1TB. Dette X-drev kan ogsaa ses via PUPPY LINUX udgave som har vaeret noedvendig at installere i ram for at komme i kontakt med computeren.

Jeg mangler stadig denne enheds driver!!!
Avatar billede HKW Nybegynder
18. august 2013 - 18:52 #27
Angående den driver... Har du bekræftet, at isofilen er downloadet og brændt korrekt? Denne fejlmeddelse ses typisk, hvis det ikke er tilfældet...
Avatar billede NielsErikP Mester
21. august 2013 - 23:44 #28
Hej...

Undskyld vente tiden...
Problemet var netop .iso filen der ikke var korrekt...
Hentede en ny Windows 7 iso fil fra Microsoft.
Windows 7 installeret.. Det spiller nogenlunde nu.
Men det er som om "Redirecten " til Fb.. er startet igen.. og sider som jeg læser på på nettet er begyndt at hoppe unormalt igen.

@HKW: Du tager del i point.. smid venligst et svar for din tid..

Tak til alle :-)