Avatar billede larsgrau Forsker
29. juli 2013 - 19:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ready

Hej

Kan man lave et stik til parralle port, så en computer tror at printeren er ready ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2013 - 20:13 #1
Avatar billede larsgrau Forsker
29. juli 2013 - 20:47 #2
Nej det må gerne være et stik jeg skal lave, mit problem er at det skal virke i DOS
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2013 - 10:00 #3
pin 15 er error hvis 0, så den burde fjerne errorflag ved at fodre den med 5v. Hvor du får de 5v fra er jeg ikke sikker på - du må måle på alle pinde (prøv 1, det er i hvert fald ikke 2-9 eller 18-25).
Avatar billede RogerWilco Seniormester
30. juli 2013 - 14:38 #4
Alt efter hvilken DOS det er, og om DOS-programmet evt. understøtter udskrift til fil i stedet for en printer, kan man udskrive til en NUL-device, dvs. udskriften forsvinder bare.

Hvis det er under Windows, kan man på den printerdriver der udskriver til LPT1 aktivere printergruppering, lave en ekstra lokal port kaldet "NUL" og sætte hak i denne samtidig med LPT1.

Hvis det er ren DOS, er der mange gamle DOS-programmer der kan udskrive til fil i stedet for en printer. Filnavnet skal så bare sættes til "NUL".

Hvis det er ren DOS, og der kun kan udskrives til en fysisk printer, skal du som allerede nævnt "luse" et par ben. Jeg mener dog ikke det skal være ben 15, men i stedet ben 11 der skal forbindes til nul på ben 23 eller 24 (prøv med en papirclips).
Avatar billede larsgrau Forsker
08. oktober 2013 - 14:08 #5
Der er ikke nogen af forslagen som virker