Avatar billede Mimsch Nybegynder
27. juli 2013 - 00:50 Der er 5 kommentarer

HJÆLP!! Gendannelse af windows 7 til fabr. inst. uden disc

Jeg har en Dell Studio 1558, hvor windows 7 var installeret da jeg fik den, altså har jeg ingen disc.
Min computer er blevet mere og mere træls, så vil gerne have gendannet systemet, så den er helt clean.
Jeg har forsøgt med den simple gendannelsesmetode, hvor jeg skal vælge et gendannelsespunkt, men der kan jeg kun gå en uge tilbage.
Jeg har læst flere skrive, at jeg skal trykke f8/f11 ved opstart og vælge noget repair (som jeg ikke helt kan huske hvad hed), men når jeg gør det, sker der ingenting overhoved.

Hvad skal jeg gøre?? Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2013 - 04:32 #1
Måske skal du holde "fn" knappen nede, når du vælger at bruge F-tasterne. Prøv evt. også F12 eller F2...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 07:09 #2
Sakset fra denne tråd:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110913235326AA8gUwP
(håber du forstår engelsk)
Tom's indlæg nederst: Turn on the computer and as soon as the computer starts, keep on pressing the ‘F8' key until you reach the advanced boot options menu. Once you are there, select the ‘Language Settings' and then, click ‘Next'. Make sure that you log in with administrative credentials and click ‘OK'. Then click ‘Dell Factory Image restore' option from the list, and it will initiate the process for you. In the new window, click on ‘Yes' to select ‘Reformat hard drive'. Now, click on ‘Restore system software to factory condition' check box and click ‘Next'. When the process is completed, you need to click ‘Finish' to restart the computer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juli 2013 - 07:10 #3
Prøv Alt+F10 og følg anvisning
Avatar billede Mimsch Nybegynder
27. juli 2013 - 12:42 #4
Jeg fik f8 til at virke, og har klaret det. Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 13:03 #5
Velbekomme.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Her er en video der viser hvordan du lukker en tråd:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo