Avatar billede 50573433 Nybegynder
03. juli 2013 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler kopi af Win8 DK til "32-bil operationsystem, x64-bit processor", jeg har KEYen

Er der nogen her, som kan hjælpe mig enten med at sende mig en kopi af CDen eller henvise til, hvor jeg kan hente den U/B.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
03. juli 2013 - 23:50 #1
Der er sket noget med overskriften. Den skulle være:

Mangler kopi af Win8 DK til [32-bil operationssystem, x64-bit-baseret processor], jeg har KEYen .

Det er nemlig sket noget med min PC, så jeg skal formatere den om, men CDen er ridset.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 01:18 #2
Den er på 3.24GB så den kan ikke så nemt sendes over nettet. Men hos Microsoft kan man købe den billigt uden licens.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. juli 2013 - 10:46 #3
få sådan et system her https://www.coolshop.dk/catalog/product/77547-skip-doctor-dvd-and-cd-disc-repair-with-cleaning-system så er det løst ! Har selv et selv noget ligene, det er skide smart !
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2013 - 11:34 #4
I win8 klarer du det selv uden disk.
menuen til højre - vælg indstil
under PC-indstillinger, Generelt er der en 'fjern alt og geninstaller windows'
Det virker rent faktisk... ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 12:11 #5
Selvom det ikke er mit spørgsmål, vil jeg lige takke claes57 for at udvide min horisont.

Det er absolut ham du bør bede lægge et svar, så han kan få de udlovede point.
(tiger_dk burde ha lagt en kommentar og ikke et svar)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 12:15 #6
#4 Det lyder sgu smart. Den kendte jeg ikke, selv om jeg har win8 pro. Jeg vil prøve den ved lejlighed og så kan jeg bare køre mit Image ind bagefter:)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 14:35 #7
En oplysning om operationen i #4.
Nu har jeg prøvet det, og i mit tilfælde gik det ikke som forventet.
Jeg fik denne besked: Insert media.
Some files are missing. Your windows installation or recovery media will provide these files.
Så var der 2 muligheder, enten Cansel eller sætte DVDén i. Jeg valgte det sidste, og så kørte det.
Men det svarer jo bare til, at boote op på DVDén, dog med den væsenlige forskel, at jeg her IKKE fik beskeden: Windows er låst. Lås den op. (For hvordan fanden er det nu lige, man gør det?)
Jeg prøvede for øvrigt med en sikkerheds kopi af windows, men det fik bare computeren til at genstarte, 2 gange.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 14:39 #8
Og spørger har så accepteret svaret fra #3, uden at fortælle om han har brugt produktet og om det virkede.
Og et lille "tak", havde nok heller ikke taget så meget på kræfterne:)
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. juli 2013 - 16:13 #9
Tak for svarene til alle.
Nu viser det sig´, at én af mine bekendte har meldt sig på banen med en CD.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 16:21 #10
Tak for info H339, jeg håber claes57 fortæller os mere, nu han har sagt...
Det virker rent faktisk... ;)

Spørger:
Ironi on
Flot du bare godkender tilfældige svar som er smidt, det giver folk lyst til at hjælpe dig næste gang.
Ironi off

Da det ikke just er dit første spørgsmål burde du vide bedre.
(jeg har ikke bidraget og samler ikke på point så jeg har intet mistet)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2013 - 21:34 #11
jeg gik på win8 med tillæg af media-pakken da den var på tilbud ultimo 12. Og det kørte nogenlunde - men i feb 13 ville jeg starte forfra, og da min win8 er en opgradering, og win7 er en opgradering, så gad jeg ikke starte med xp. Så jeg søgte og fandt denne mulighed. Det (næsten nye) win8 blev så automatisk(!) lagt ind forfra, og jeg kunne bare køre mine data ind herefter - win8 var stadig aktiveret. Det er så kun prøvet den ene gang, da jeg siden har fået nas med image på, så det går endnu hurtigere at gå en-to-tre måneder tilbage (jeg har 3 image liggende løbende, der laves nyt weekend før månedsskifte, så det er asynkront med microsofts opdateringer). Jeg har endnu ikke testet, om nas image virker - skal lege med det i ferien (medio aug).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 22:00 #12
Tak for update claes57.  :-)

Jeg vil være forsigtig med at råde folk til at gå den vej (da det åbenbart ikke altid virker), men på den anden side heller ikke påstå det er en umulighed.