Avatar billede torben7913 Juniormester
25. juni 2013 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min pc vil kun virke i fejlsikret tilstand: Windows 7 - 64 bit

Jeg har lige overført en masse feriebilleder til min PC - Da jeg er færdig med at kigge på billederne, opdager jeg at det billede jeg har som baggrund på mit skrivebord kun dækker 85 % af skrivebordet, og alle ikoner som ligger som genveje på skrivebordet er væk. Det samme gælder startknappen,jeg kan så  afbryde stømmen og starte op i fejlsikret tilstand, der har jeg så kørt ccleaner OG AdwCleaner, jeg har også bedt maskinen om at gendanne til et tidligere tidspunkt, hvor den kørte godt, alt sammen uden positivt resultat.
Så nu har jeg brug for hjælp til at komme videre.
Håber der er en som kan gennemskue, hvad der er galt.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2013 - 09:16 #1
Har du indstalationsskiven / DVDen så kør en sfc /scannow i med skiven gå i kør og skriv sfc /scannow husk afstand mellen c og /

Har du en skjult partition med styresystemet så må du prøve at lave en reparer derfra.
Avatar billede torben7913 Juniormester
26. juni 2013 - 09:55 #2
Jeg har kørt sfc /scannow og programmet slutter med at det nu har kørt 100%, og så forsvandt vinduet, uden at give yderligere oplysninger.
Jeg har så genstartet computeren, desværre med den samme fejl.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2013 - 14:00 #3
Du får ingen oplysninger på sfc det er ganske normalt burdte have virket efter genstart, har du mulighed for at foretage en reparer af styresystemet?
Avatar billede torben7913 Juniormester
26. juni 2013 - 14:42 #4
Jeg har installationsdiscetter, men når jeg vil bruge dem har Acer,som har leveret computeren et program der tager over og så får jeg mulighed for at genskabe fabriksindstillinger og samtidig miste alt hvad der kommet på computeren siden køb for 3 år siden, så det vil jeg helst undgå, selvom jeg har sikkerhedskopi af dokumenter og billeder og musik.
Jeg har fulgt en vejledning på Spywarefri, og oprettet et spørgsmål om samme emne der:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86470/
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2013 - 15:48 #5
Har du prøvet windows tasten på tasteturet, det er muligt at det er explore.exe der har ændret noget i registreringsdatabasen.
Avatar billede torben7913 Juniormester
26. juni 2013 - 16:11 #6
Jeg har forstået dit råd sådan, at jeg skal genstarte computeren så den starter normalt, det har jeg gjort, og jeg har så trykket flere gange på Windows-tasten på tastaturet, desværre uden det ændrede noget.
Avatar billede torben7913 Juniormester
26. juni 2013 - 16:13 #7
Efter råd fra Spywarefri lukker jeg tråden.