Avatar billede DonDaase Novice
24. maj 2013 - 07:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Joomla problem - Modul på menu

Hej Eksperter.

Jeg har et irriterende problem når jeg tilføjer et modul til en bestemt menu. See vedhæftede screendumps.

Når jeg tilføjer modulet til den menu jeg vil have den på http://aaselund.dk/tmp/pics/1.jpg bliver den ikke vist på siden http://aaselund.dk/tmp/pics/2.jpg men når når jeg skifter til "All pages" http://aaselund.dk/tmp/pics/3.jpg bliver den fint vist på alle sider. Incl. den side jeg gerne vil have den på. http://aaselund.dk/tmp/pics/4.jpg

Lige til info så har jeg prøvet at indsætte den på "all pages" med undtagelse af den jeg gerne vil have for at checke om jeg kiggede på den rigtige side. Men da den ikke blev vist kan jeg konkludere at jeg kigger det rigtige sted.

Hjææælp...

Jeg opretter gerne en admin bruger hvis det kan hjælpe.
24. maj 2013 - 18:55 #1
Det lyder måske tosset, men kan det tænkes, at den side du viser ikke er i menu Login/Logout med menuitem Login?  Selve login modulet, hvad er menu assignmentet for den?
Avatar billede DonDaase Novice
27. maj 2013 - 08:01 #2
Hej Christian.
Tak for dit svar.

Vil lige forklare hvordan menuen er strikket sammen. Hvis du kigger på min udviklingsside (aaselund.dk) vil du se en lille bruger menu i toppen af side med login, søg og facebook. Menu-modulet er kodet i et "custom-html" modul. Koden som nedenstående.

<ul class="clearfix">
    <li><a class="facebook" href="https://www.facebook.com/groups/5344564/"> </a></li>
    <li class="divider"></li>
    <li><a class="text" href="index.php?option=com_users&view=login">Login/Logout</a></li>
    <li class="divider"></li>
    <li><a class="text" href="index.php?option=com_finder&view=search&q=&f=">Søg</a></li>
    <li class="divider"></li>

Som du kan se kalder jeg så bare URL til de menupunkter jeg har lavet. Lige kalder jeg godt nok en standard joomla login side. Der kan jeg godt få den til at vise modulet (som du kan se) men lige så snart jeg kalder CB login modulet i stedet vil den ikke vise det.

Gav det svar på dit spørgsmål? Ellers skal jeg lige have det uddybet en smule :-)

//Jan
27. maj 2013 - 09:05 #3
Det er jo dig der stiller spørgsmålet: hvordan kan det være, at 'manual registration' modulet ikke vises på ..pics/2 siden når du assigner det til Login/Logout-Login siden men vises når du assigner den til 'all pages'.

Den mest nærliggende årsag for mig er, at pics/2 siden ikke er Login/Louout-Login siden.  På ..pics/2 siden vises der en anden modul, den til indlogning.  Det jeg foreslår er, at du går ind på udvidelser -> moduler, åbner denne modul, og ser hvilken side den er assignet til.  Hvis det er en anden side end Login/Logout-Login, så assign din første modul til den samme side.

(Hvis begge moduler er assigned til Login_Logout-Login siden og den ene vises og den anden ikke, så kender jeg ikke årsagen.)
Avatar billede DonDaase Novice
29. maj 2013 - 15:17 #4
Modulet er assignet til den rigtige side. Som jeg skriver i indlægget så bliver modulet vist hvis jeg vælger "All pages" men ikke hvis jeg vælger alle siderne med undtagelse af den jeg gerne vil have. Så dermed konkluderer jeg at jeg kigger det rigtige sted.

Jeg har løst problemet ved at bruge Joomla standard login modul hvor jeg fandt ud af at mit HTML modul fint nok blev vist. Jeg har så tilføjet et link til CB registreringssiden i HTML modulet. Det skal jeg nemlig bruge.

Så dermed må det være et problem med CB.

Men tak for hjælpen.