Avatar billede Thingo Nybegynder
10. maj 2013 - 17:42 Der er 3 kommentarer

W7 Pro uden Recovery

Hej eksperter

Lige et simpelt spørgsmål, men skal lige være sikker.

Min mor har eget firma og hun har lige skiftet sin bærbar ud fordi at HDD på den gamle er gået i stykker.
Nå men vi har selvfølgelig henvendt os til Lenovo og de gav mig ret og har sendt os en ny HDD.

Nu kommer spørgsmålet så. Hun/vi har været så smarte at der ikke er lavet recoverydiske på den. Så skal bare høre om jeg, når jeg har den orginale CDkey, ikke bare kan bruge en anden W7-pro DVD til at installere på den nye harddisk?

Ved godt at man kan få nogle tilsendt fra Lenovo men det er der jo ingen grund til hvis jeg kan uden.

-Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 18:51 #1
Det skulle ikke være noget problem, når I har en lovlig nøgle.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 18:59 #2
Jeg er helt enig i #1.
Der kan også være en anden fordel i det. Hun slipper nemlig for de programmer som producenten leverer computeren med. Det mit indtryk at de færreste bruger disse programmer.
Og havde du haft en recovery disk skulle du så bagefter have slettet en del programmer som licensen var udløbet til.
Og det er unøvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2013 - 00:12 #3
Ingen respons fra spørger. Dropper overvågning af spørgsmålet.