Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
08. maj 2013 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Win 7 Ultimate 64 bit samarbejder ikke med min philips 24" skærm

Hej Eksperter

Jeg har en Abook, hvor når jeg sætter HDMI stikket i til mit TV, så virker det upåklageligt. Når jeg så sætter den til min 24" Philips så er den knap så sammenarbejdsvillig. Den vil ikke sende signalet derop. Når jeg så installere skærmdriveren fra den medfølgende driver cd fra Abook, så duer den upåklagelig, lige indtil jeg genstarter min computer; Så kan den pludselig ikke genkende den igen. Det lyder total ulogisk at den efter en reboot bare sletter driveren igen, men det virker lidt sådan, for kan køre samme process igen og igen med samme resultat.

Nogen der har en logisk forklaring?
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2013 - 23:03 #1
Somme tider kan opstartsproceduren/-rækkefølgen af elementerne have indflydelse på, om der skabes forbindelse.

http://hometheater.about.com/od/hometheaterdoityourself/a/How-To-Troubleshoot-Hdmi-Connection-Problems.htm
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
13. maj 2013 - 22:49 #2
Nu har jeg prøvet alverdens kombinationer uden held. Nogle andre bud :-/
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2013 - 23:45 #3
Sker det samme, hvis du bare slukker og tænder i stedet for at genstarte, eller hvis du bare flytter HDMI-stikket direkte fra TV til din Philips?

Hvis alt andet mislykkes, så prøv noget lidt utraditionelt: Lav en ny brugerkonto, så du har to forskellige konti, en,som kun bruges til TV'et og en, som kun bruges til Philipsen.
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
14. maj 2013 - 02:52 #4
Jeg har prøvet både at slukke og tænde den, og andre variationer af, at hive/sætte stikket i med anden timing. Jeg har et HDMI kabel der går over til tvet, og et der går op til skærmen. Det underlige er, at jeg inden jeg geninstallerede win 7, med præcis samme opsætning, så virkede det med alle variationer af stik i/ud timing.

Jeg er stadig frustreret.

Jeg gider ikke blive ved med at installere driveren hver gang jeg vil bruge min eksterne skærm :-/
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2013 - 20:43 #5
Har du prøvet løsningen med en ny brugerkonto?

Du skriver, du geninstallerede Win7. Brugte du akkurat de samme drivere ved geninstallationen, eller lod du Windows finde dem?