Avatar billede janstef Nybegynder
05. maj 2013 - 14:02 Der er 9 kommentarer

Xp fryser

Ved opstart fryser min xp m.sp 3 næsten hver gang lige inden skrivebordet skal vises.
Derfor vælger jeg 'F8' for at starte i fejlsikker tilstand, og på den skærm vælger jeg muligheden:
Start med indstillingerne sidste gang der ikke var problemer'
Det er noget i den retning der står.
Og det virker upåklageligt!
Hvordan finder jeg ud af at starte netop dette sted (gendannelsespunkt?) u d e n at skulle gå vejen rundt om F8/fejlsikker tilstand?
Mhv
Janstef
Avatar billede Jensen DK Novice
05. maj 2013 - 14:25 #1
XP skiven i drevet, gå i start, kør og skriv sfc /scannow husk mellemrum mellem c og / tast enter.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 15:34 #2
Hvis problemet sker næsten hver gang under opstart, kunne jeg måske tro det er et af de programmer som starter sammen med Xp der kan være problemet.
Har du tjekket logbogen om fejl her?
Højreklik Denne Computer og vælg administrer og gå i logbogen.
Er der en program relateret fejl, som kan henvises til et opstart program, så deaktiver det fra din opstart.
Alternativet er jo at deaktivere alle programmer på nær  sikkerhedheds programmer og se om det løser det, for så at aktivere et par ad gangen til fejlen opstår.
Avatar billede janstef Nybegynder
05. maj 2013 - 21:34 #3
sfc /scannow har jeg prøvet uden resultat.

Mit spm. var jo:
'Hvordan finder jeg ud af at starte netop dette sted (gendannelsespunkt?) u d e n at skulle gå vejen rundt om F8/fejlsikker tilstand?'

mvh janstef
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 21:52 #4
Du skal i stedet bruge systemgendannelse og gå så langt tilbage at du er sikker på fejlen ikke var der.
Systemgendannelse sletter ikke filer og mails. Det der påvirkes er de programmer der er installeret i mellemliggende periode.
Avatar billede janstef Nybegynder
06. maj 2013 - 12:47 #6
Tak for tippet. Desværre bruger jeg CCleaner  ( et fantastisk godt program!)regelmæssigt, så problemet er nok et andet.
Logfilen antyder, at der kan være fejl på harddisken, og når jeg bruger Xp'a indbyggede hd-rep stopper den midt i 2. trin.
Så: et godt hd-program efterlyses.

I øvrigt tak for alle jeres forslag. Det er rart ikke at bakse alene med computerproblemer!

Mvh Janstef
Avatar billede Jensen DK Novice
06. maj 2013 - 13:41 #7
Måske det var en ide at købe en ny harddisk mens du stadig kan komme ind på den gamle, kunne være at der var data du ikke ville miste.
Avatar billede janstef Nybegynder
06. maj 2013 - 13:58 #8
Det er vel det bedste!
Hvordan gør jeg når den nye hd skal erstatte den gamle uden at jeg behøver at geninstallere noget. Hvilket program kan klare det??

mvh Janstef
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2013 - 16:05 #9
#6 HDTune måske:http://www.hdtune.com/
#8 Hvis du kloner den gamle fejlbefængte disk over på den nye, kan du jo risikere at den også fryser, da den får korrupte data over at arbejde med.