Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 16:58 Der er 11 kommentarer

Blue screen of death memory_management

Hej.
Jeg har en 3-3.5 år gammel hp dv6 computer som kører Windows 7, siden weekenden har den gentagelse gange vis the bule screen of death hvor den skriver memory_management.

Nogle gange kan jeg godt få lov at arbejde en rum tid på computeren før den går ned, men den andre gange ikke skal der ikke særlig meget til.

Nogle der har en ide til om man kan gøre noget for at rette op på dette? Eller vil det være spild af penge og tid nu hvor computeren har en del år på bagen?

Håber der er nogle som kan hjælpe.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 17:16 #1
Kør nogle programmer til at stress teste RAM.

Hvis den har 2 stænger, kør med en RAM stang af gangen for at finde den defekte.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 17:57 #2
Jeg har downloadet http://hcidesign.com/memtest/download.html og den gav en memory error (se resultat nedenunder). Vil dette sige at jeg skal have udskiftet rammen??? kender ikke så meget til det "indvendige" af en computer.

Memtesten gav fælgende resultat:
_________________________________________________________________
Memory error detected! Pair 135683102 does not store values accurately.

MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this.

See the online FAQ question #2 (http://HciDesign.com/memtest)for advice on what to do next.
_________________________________________________________________

På deres FAQ side skriver de følgende omkring error beskeden:
_________________________________________________________________This is not normal. Your RAM is bad, or your system is incorrectly configured. Even just 1 error means that you have a problem. If you have overclocked your machine, or selected aggressive RAM timings in your BIOS you should try more conservative settings before judging the RAM fully bad. If you can't get MemTest to run without errors even with conservative BIOS settings, however, your RAM is bad. Replace it, or you will experience stability and corruption problems. Correctly functioning RAM has no errors, even if you run MemTest for days.
_________________________________________________________________
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2013 - 18:37 #3
Har du testet med begge klodser i, eller har du gjort det med en ad gangen for at lokalisere hvilken der viser fejl.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 18:43 #4
Har testet den med begge i. For har ikke helt styr på hvordan man tager ram ud af en computer. (Ved forreste ikke om der er to ram i eller ej). Men du vil mene at der er en fejl på en af rammene???
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2013 - 19:00 #5
Det kan der være ja, men læser man faq fra Memtest kan det også være driver fejl på bundkortet der udløser fejlen.
På denne dv6 her http://h30434.www3.hp.com/t5/image/serverpage/image-id/21335iDFB2E1CF35CECF25/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1  skal man have skruet pladen af hvor både ram og harddisk sidder bag ved låge.
Ram vippes ud på en bærbar og udtages den vej.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 19:06 #6
Okay. Mange tak for hjælp, må lige prøve at kigge på rammen, men det må nok blive en anden dag. Men sætter stor pris på al hjælpen :D
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2013 - 19:33 #7
velbekomme.
Prøv at køre med en ad gangen som NielserikK foreslog i #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 09:42 #8
Jeg vil ikke 100% afvise driver, men jeg holder (som i #1) forsat på du har fejl i RAM, formodentlig kun i den ene klods/stang hvis du har flere.
Din test bestyrker mistanken.

Jeg lægger et svar som du kan give point hvis det viser sig at jeg har ret.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Bliver driver løsningen, så ignorere du mit svar og beder 220661 lægge et svar, som du derefter giver point og lukker spørgsmålet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 09:48 #9
Da du ikke har rodet med drivere og problemet er opstået "ud af det blå" så giver jeg RAM 98% chance, driver 1% og andre fejl 1%
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 09:52 #10
Er du rasende heldig, er det kun RAM som har dårlig forbindelse til bundkortet.

Sprit kontaktfladerne af og isæt RAM.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 15:52 #11
Noget nyt?