Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 11:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke starte helt op

Hej...

Min bærbar starter fint op, når jeg trykker på tænd knappen. Men ligeså snart jeg har tastet min kode og mit brugenavn ind, så siger den "velkommen", og bliver sådan.. Jeg har  været tålmodig nu og ventet i flere timer, men den vil stadigvæk ikke starte op...

Nogen der ved hvordan jeg kan få den til det?

Jeg har prøvet at tænde og slukke for den, men den vil stadigvæk ikke åbne helt op... Det eneste jeg har fået er "velkommen", føler mig sku ikke særlig velkommen..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 12:00 #1
Det eneste jeg har fået er "velkommen", føler mig sku ikke særlig velkommen..

Velkommen til E.  :-)    ;D

Har du prøvet med fejlsikret tilstand?
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/start-your-computer-in-safe-mode

Oplys lige hvilken pc og win version.
Avatar billede Blandy Praktikant
07. marts 2013 - 12:00 #2
Hvis du har et netværkskabel i, så tag det ud. Eller sluk dit trådløse netkort. Det er som regel en knap på keyboard panelet du kan bruge til det.
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 12:12 #3
hmm, hvorfor skulle det være netværkets skyld? :)

  - det er dog slukket nu, synes ikke det hjalp..
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 12:20 #4
Tak :))

En acer - Windows Vista Home Premium ..
07. marts 2013 - 12:30 #5
Fejlsikker tilstand ???
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 12:43 #6
Ja, det er jeg så for dum til at vide hvad er..
synes ikke der sker noget, når jeg trykke tasten "F8" og holder den nede...
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 13:05 #7
Nu har jeg prøvet fejlsikret tilstand, det virkede ikke..... den sidder stadig fast ved "velkommen"...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 13:09 #8
Prøv at klikke gentagne gange hurtigt efter hinanden.
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 13:16 #9
"Avancerede startindstillinger" er den inde på. har prøvet at klikke på flere af "fejlsikret tilstande"..

men den giver mig stadigvæk ikke adgang, kun indtil "velkommen"..

ååh!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 13:23 #10
ok.

You can reach Repair Mode in two ways:

    By tapping F8 repeatedly at boot time, then selecting Repair.
    By booting the machine with your Windows 7 Repair CD (an essential tool!) or your Windows 7 installation DVD, then selecting Repair.

In each case you can select a Command Prompt from which you can run chkdsk.exe.

Type chkdsk c:/ r (replace c:/ for other disks you want to check) to repair errors and recover bad sectors
Type chkdsk c:/ f (replace c:/ for other disks you want to check) to only repair errors
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 13:42 #11
Kan du oversætte på dansk? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 15:00 #12
Boot i fejlsikker tilstand med Command Prompt.
Skriv: chkdsk c: /f /r
Tryk ENTER
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 15:05 #13
Jeg går ud fra en af dem du har prøvet er sidst kendte fungerede konfiguration.
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 15:19 #14
Okay, det forstår jeg virkelig ikk? Hvor er det jeg skal skrive det der? :)
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 15:28 #15
Ja, det er korrekt.. En af dem jeg har prøver var "sidst kendte fungerede konfiguration" .. Men den hjalp ikk, så jeg prøvede "fejlfindingstilstand", samt fejlsikret tilstand, fejlsikret tilstand med netværk og fejlsikret tilstand med kommandopromt" ... Ingen af dem hjalp :( hmm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 15:35 #16
Skriv (post) alle muligheder du får når du har trykket F8.
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 16:01 #17
Den kan jeg ikk finde ... Jeg giver op. Går ud og køber en ny bærbar imorgen ..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 16:13 #18
Citat:
Ja, det er korrekt.. En af dem jeg har prøver var "sidst kendte fungerede konfiguration" .. Men den hjalp ikk, så jeg prøvede "fejlfindingstilstand", samt fejlsikret tilstand, fejlsikret tilstand med netværk og fejlsikret tilstand med kommandopromt" .

Skriv:
chkdsk c: /f /r

Tryk ENTER
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 16:23 #19
Man kan jo ikk skrive noget :) har prøvet ..
Tror jeg dropper det. Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 17:48 #20
Velbekomme.
Husk selv at lægge et svar og godkende det for at lukke spørgsmålet.

Se evt...
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Lebanese Nybegynder
07. marts 2013 - 17:55 #21
Hm okay :)