Avatar billede al-j Praktikant
04. marts 2013 - 18:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ville i vælge??

hej, har kig på 2 acer bærbare i bilka. de er til en 12 årig dreng, der skal på friskole og derfor bruge den til skolebrug, men selvfølgelig også til en del spil, når skolen er slut. hvilke ville i vælge?? og hvorfor??

http://www.bilka.dk/elektronik/computere/baerbare/acer-aspire-15-6-v3-571g-5323161tmakk--04270001610(purchase_other_ds)

eller,

http://www.bilka.dk/elektronik/computere/baerbare/asus-15-6-baerbar-pc-k55vd-sx562h--04260000830(purchase_other_ds)
Avatar billede al-j Praktikant
04. marts 2013 - 18:33 #1
Nå, link virker åbenbart ikke. :(

men den ene er Acer Aspire 15,6" V3-571G-5323161TMakk

og den anden, Asus 15,6" bærbar PC K55VD-SX562H
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2013 - 18:40 #2
100% ville jeg vælge ASUS jeg reparerer mange bærbare de værste er ACER & HP
Avatar billede al-j Praktikant
04. marts 2013 - 18:54 #3
Asus 15,6' / Intel Core i7-3630QM 2,4Ghz Quad Core
8 GB DDR3 RAM / 750 GB
Windows 8-64bit.  Grafikkort/GPU    NVIDIA GeForce 610M 2GB DDR3
Dedikeret grafikram/delt ram (MB)    DDR3 2048MB VRAM

Acer  15,6'' / 2,6 GHz
Intel Core i5 - 3230
16 GB RAM (2 x 8 GB) DDR3. Grafikkort/GPU    NVIDIA GeForce GT 730M
Dedikeret grafikram/delt ram (MB)    2 GB dedikeret DDR3 VRAM og op til 5632 MB delt systemhukommelse
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 19:04 #4
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2013 - 19:10 #5
Mine gode venner hos Microsoft ville aldrig købe HP og ACER.det er ikke bare min men mange eksperters mening.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 19:38 #6
Her er lidt info mo den ene GPU som måske virker ny for nogen.

GeForce GT 730M består af en GK107 Kepler GPU og ser ud til at være en GeForce GT 640M model, blot med en lidt højere core clock frekvens

GeForce 610M  Scorer 145
GeForce GT 640M Scorer 863  <<<< tallet skal være lidt højere pga. højere frekvens.

Der er ingen tvivl om hvem der er bedst til spil.
Avatar billede bumble Praktikant
05. marts 2013 - 00:19 #7
Jeg har lige for nylig købt en Zenbook, den er ok, men den er købt pga. udseendet, og det er på det plan den er rigtig god. Noget af det der hindrer mig i at være super glad for den, er også den preinstallerede Windows 8. Noget kan reddes ved at installere et lille program oven på, så den bliver lidt windows 7 agtig, men det samme bliver det aldrig.
Hvis jeg skulle købe en laptop til min søn, så ville jeg vælge en Lenovo Thinkpad med Windows 7. Lenovo købte alt IBMs knowhow, og selvom jeg er gigantisk asus fan, så er det kun udseendet der har lokket mig denne vej.

Jeg har siddet ved IBM, Toshiba, Dell og Acer laptops mange år tilbage, og der var IBM, og så var der alle de andre firmaer der forsøgte at lave noget ordenligt. Hvorvidt det er forældet, skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at man går galt i byen med en Lenovo Thinkpad.

Det er selvfølgelig ikke svar på dit spørgsmål, men det er min holdning til emnet.

Held og lykke med det.
Avatar billede al-j Praktikant
05. marts 2013 - 16:31 #8
Ja nu er jeg da helt forviret
Den ene er med en 7er prosesor men det halve ram, den anden en 5er med 16 gb ram

hvilken er bedst til spil?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. marts 2013 - 16:45 #9
Du får ikke en bærbar til at yde mere end (gb det er afprøvet på flere Pcér
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:37 #10
Jeg tror poko1 prøver at fortælle dig at du ikke vil kunne mærke over 8 GB når vi taler spil.
Jeg er enig i ovenstående.

I spil er det primært 2 ting som tæller.
Grafikkort (nummer 1 over vigtigste ting)
CPU (nummer 2 over vigtigste ting)
Mindst 4 GB RAM (nummer 3 over vigtigste ting)
Chipset/RAM hastighed følger derefter.

Intel Core i7-3630QM @ 2.40GHz Scorer 7,721
Intel Core i5-3230M @ 2.60GHz Scorer 3,825

I spil vil forskellen dog ikke være lige så stor som tallet for generel ydelse antyder.

Nu har du tallene for begge pc.

Acer  15,6'' / 2,6 GHz Intel Core i5 - 3230 vil vinde stort i SPIL grundet det langt hurtigere grafikkort.

Asus 15,6' / Intel Core i7-3630QM 2,4Ghz Quad Core
Vil være hurtigst til at udpakke rar filer og eksempelvis reencode en video, altså mere seriøse opgaver.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:40 #11
Ingen af dem har et ret hurtigt grafikkort, men GeForce 610M er direkte uegnet til spil (naturligvis kan det spille gamle spil).
Avatar billede al-j Praktikant
05. marts 2013 - 17:46 #12
Så fattede jeg det :) Niels erik, smid lige et svar
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:49 #13
Sagt på godt dansk er den fra Asus en fornuftig pc til forretningsfolk.
Den fra Acer er en spille pc i den (sorry) dårlige og billige ende (de relativt gode spille bærbar koster kassen).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:49 #14
:-)
Avatar billede al-j Praktikant
05. marts 2013 - 17:52 #15
Ja ved godt at det ikke er nogen spillemaskine, men det er hvad der er råd til, og så skulle vi bare finde den der var bedst til det :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:52 #16
Læg mærke til Acer dog holder sig inden for hvad jeg betegner som "egnet", selvom jeg kaster nogen lidt hårde ord efter den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:54 #17
Det med budget kender vi vist alle.  :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. marts 2013 - 18:23 #18
NielsErikK
Syntes du ikke efterhånden at der kunne værre andre der kunne være spurgt om et svar til point eller mener du at du bare uden viddere kan lægge et svar ikke fordi jeg samler ikke point men du misbruger systemet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 10:53 #19
#18 jeg synes du skulle nærlæse #12 (hvor jeg bliver bedt om at lægge et svar).
Må din dag i dag blive bedre end din dag i går. :-)