Avatar billede langoe Mester
24. februar 2013 - 17:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forslag til beskyttelse mod virus, spyware m.m. samt registerfejl

Jeg bruger Microsoft Security Essentials. Som jeg forstår skulle det både beskytte mod virus og spyware.

Desuden bruger jeg Slow-PCfighter og Advanced SystemCare mod registerfejl.

Er der nogen forslag til bedre og/enklere beskyttelse?
Avatar billede langoe Mester
24. februar 2013 - 18:53 #1
Lige en tilføjelse.

Vi taler XP og IE8
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 19:52 #2
SlowPcFighter har jeg slet ikke tillid til.
Advanced SystemCare kender jeg ikke.
Microsoft Security Essentials får ikke de bedste anmeldselser.

Vil selv hellere anbefale:
Antivirus: Avast eller AVG 2013.
Malware renser: Malwarebytes Antimalware.
Rense register+ filer bruger jeg CCleaner
Andre måder at rense på er bat filen cleantempxp2k.bat
Andre gode programmer kunne måske være:
Jv16 powertools 2012.
WinXp Manager 8.
Evensoft Computer Repair.
Disse programmer har jeg brugt længe, og de har aldrig i deres standard indstillinger taget mere end de måtte, og jeg har altid mærket en hastighedsændring når de er blevet kørt.
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. februar 2013 - 20:11 #3
"Desuden bruger jeg Slow-PCfighter og Advanced SystemCare mod registerfejl."

Det er desværre ret udbredt at tjene penge på crapware. Der er dem, som lever af det.
Avatar billede milter Ekspert
24. februar 2013 - 20:15 #4
Jeg kan tilslutte mig 220661's ord.

Har selv været gennem adskillige antivirusprogrammer, både købeversioner og gratis. Gennem de sidste 5-6 år har vi haft AVG gratisversioner kørende her i hjemmet på 4 maskiner uden betydelige problemer. Derudover kører der en gratis ZoneAlarm firewall på dem alle.

Tidligere brugte jeg JV16 til vedligeholdelse af computerne, men den har også de seneste 5-6 år måttet vige til fordel for CCleaner.

Derudover kører jeg med regelmæssige mellemrum et check med andre programmer, f.eks. Malwarebytes, som straks efter bliver afinstalleret.

Oven i det lader jeg af og til onlineværktøjer lede efter skidt, som måske er sluppet igennem.

I sidste ende drejer det sig allermest om at lære ens programmer at kende, og hvordan man bedst fintuner dem til ens eget brug af computeren. Jeg har f.eks. deaktiveret flere af min AVG's funktioner og fravalgt antivirus i ZoneAlarm.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 21:18 #5
#4 Ja en fintuning af programmer kan gøre rigtig meget.

Personligt så er mit opsæt at jeg kører AVG som antivirus, sammen med Comodo (som kun kører som ren firewall), og med Malwarebytes Antimalware kørende i pro version som samarbejdspartner til antivirusprogrammet. Jeg føler den kombination kører rigtig godt på min Xp maskine.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
25. februar 2013 - 00:05 #6
Jeg bruger selv Anti-malware og avg, synes de kører kanon sammen de to. Og ellers bruger jeg bare CCleaner og RegClean.

Har også godt prøvet forskellige Tuneup untilities, men synes ikke det gav noget, udover en masse irriterende popups.

Men ved der også er et gratisprogram som hedder Auslogics Disk Defrag, som gør det nemt for dig at defragmenterer dine drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 08:57 #7
Man skal virkelig se sig for når man installerer fra nettet:
http://www.fromsej.dk/html/addons.html
RegClean Pro har der været reklamer om her på Eksperten, og den er der også delte meninger om:
http://www.eksperten.dk/spm/948639
Jeg har ikke selv prøvet den, men den har poppet op utallige gange også på andre sider. Og når jeg oplever sådanne programmer der er så påtrængende, så holder jeg fingrene væk fra dem.
De plejer normalt ikke at have gode hensigter for dem der installerer dem.
25. februar 2013 - 09:17 #8
www.eksperten.dk/spm/896485 [SLOP-PCFighter]
Avatar billede langoe Mester
25. februar 2013 - 10:22 #9
Jeg har læst og forstået så SLOW-PCFighter bliver erstattet med CCleaner.
Avatar billede langoe Mester
25. februar 2013 - 10:31 #10
Tak for jeres input.

Jeg vil betale halvdelen til karise_larry og halv til 220661. Det kræves vist så, at I sender en svarmeddelelse, ikke????
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 10:37 #11
Ja det er korrekt.
Du sætter kryds i begge svar og accepterer dem begge bagefter som vist i denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 10:52 #12
Du ventede ikke på at karise larry lagde svar??

Jeg skrev jo tydeligt at du skulle sætte kryds i to svar, før du lukkede tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 10:58 #13
Point til karise larry her:
http://www.eksperten.dk/spm/977349
Avatar billede langoe Mester
25. februar 2013 - 11:45 #14
Ja, det var min fejl. Godt du rettede op på det :)