Avatar billede cosmo21 Novice
06. februar 2013 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Ethernet controller virker ikke ved hver opstart , ,

(Har kablet Internet)

Jeg har nu oplevet gentagne gange ved opstart af WIN XP PRO at ethernet controlleren ikke virker. Ved hvert 10-15 forsøg så blinker dioderne dog på mit WIFI modem fra TDC og så er der netadgang hvor alt fungere perfekt men altså en sjældenhed.

Jeg kan ikke se at ethernet controlleren er død, for den virker som sagt indimellem. Nogle gange hjælper det jeg piller et stik ud og sætter det i igen på et komponent i kabinettet.

Jeg har nu reinstalleret en frisk WIN XP PRO men ligemeget hjælper det. Har også puttet frisk kølepasta på under blæseren på bundkortet for at udelukke det skulle være det. ingen ændring heller..

Kablet! --> Har testet kablet til modemet på bla. Playstation 3 og XBOX 360 her lyser dioderne på modemmet hver gang.. altså er kablet Ok.

Ved nogle om dette kan være pga jeg har skiftet strømforsyning.
Har denne nu her http://www.fcomputer.dk/hardware/str%C3%B8mforsyning/corsair/builder-series-cx500-v2-500w-120-mm(2).html

men er bekymret for det kan være fordi jeg har haft en ringe strømforsyning i maskinen i en 2 uger
http://www.fcomputer.dk/hardware/str%C3%B8mforsyning/inter-tech/energon-eps-650w-120-mm.html

som jeg skyndte mig og bytte da jeg hørte den var utroligt ringe og kunne skade komponenter i ens computer.
Avatar billede Blandy Praktikant
06. februar 2013 - 11:36 #1
wifi modem snakker du om tdc router der?

Lidt info om hvad det er for en maskine, laptop/desktop evt netkort typer osv.
Avatar billede cosmo21 Novice
06. februar 2013 - 12:13 #2
Det er en stationær PC

Bundkort : http://www.asus.com/Motherboard/P5BE/
Grafik  : http://www.gumtree.com.au/s-ad/fraser/components/nvidia-inno3d-8800-gts-gaming-graphics-card/1012199601

Netkortet sidder internt i Bundkortet.. har ikke et PCI netkort tilknyttet hvis det er det du tænker ?

Modemmet findes ikke på TDC hjemmessden mere
kan kun linke til et af deres nyere
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20780
Avatar billede cosmo21 Novice
06. februar 2013 - 14:04 #3
60 point på højkant., slet ingen der kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2013 - 16:17 #4
Prøv at tjekke egenskaberne for dit kort i enhedshåndteringen.
Tjek i strømstyring at Windows ikke må lukke for enheden, ved at fjerne tjek tegnet, hvis det er der.
Avatar billede cosmo21 Novice
10. februar 2013 - 13:21 #5
Kortet dukker op indimellem men sjældenere nu end før.. så tænker om det kan være der skal nogle nye drivere til bundkortet
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 16:47 #6
Avatar billede cosmo21 Novice
12. februar 2013 - 22:11 #7
Ok jeg fandt driverne men ethernet kortet virker ikke af den grund desværre smid bare point jeg lukker denne her :-) tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 15:45 #8
velbekomme.